Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Löjligt, man vill helt enkelt inte lämna ut info för att man skall kunna göra prisjämförelser... Har man så höga priser på service att det får en potentiell köpare att backa från en affär så kan man ju räkna ut hur illa det blir när samme köpare oförberedd får kallduschen.
Affärsinnehavare måste skylta med priser i i fönstret, varför skall Bilia mörka.

/Thomas
BiliaSverige skrev:Hej! Bilia har denna policy för att vi inte ska påverka eventuell försäljning och för att det är information som rör annans egendom.
Har ni fler frågor eller något annat ni vill berätta för oss är ni varmt välkomna att höra av er till [email protected] så lovar vi att återkomma vi till er! Med vänliga hälsningar Bilia
Vadå annans egendom??? Jag får ju inga priser om jag ringer för MIN EGEN bil. Om jag är spekulant på en bil med en defekt, ska jag då inte kunna ta reda på vad det skulle kosta mig att reparera/byta delen?
Bilia tänker helt fel, när man är så totalt igensluten. "Servicen" är helt åsidosatt.
Verkar som om Bilia gjort ett aktivt val faktiskt ! Så länge dom har Guldkalven
Tjänstebilar, Företagsbilar så VILL dom inte ha med stökiga enstaka kunder att göra.
kan man tjäna storkovan på en behaglig icke ifrågasättande kundkategori så väljer
man naturligtvis den kategorin. Sedan finns det säkert någon enstaka stackars anställd
hos Bilia som inte vill ha det så här, typ Marknadsfolket som vill skydda varumärket Bilia
innan det totalkollapsar inför den "vanliga" konsumenten !
Vad är egentligen överpriser? Jag anser att när det finns tillräckligt många som anser att en verkstads priser är värda att betala för den service en verkstad ger, så är det inte överpriser. När kunderna sviker, så tar verkstaden mer betalt än vad som motsvarar servicegraden. Sen är ju priserna högre i storstadsområden generellt. Åk 10 mil från Stockholm, och du har ett helt annat kostnadsläge oavsett vad Bilia säger.
KKR skrev:Vad är egentligen överpriser? Jag anser att när det finns tillräckligt många som anser att en verkstads priser är värda att betala för den service en verkstad ger, så är det inte överpriser. När kunderna sviker, så tar verkstaden mer betalt än vad som motsvarar servicegraden. Sen är ju priserna högre i storstadsområden generellt. Åk 10 mil från Stockholm, och du har ett helt annat kostnadsläge oavsett vad Bilia säger.
jag åker till Skobes i Flen sedan mer än 10 år tillbaka i tiden.
22 mil ToR men det är fortfarande bättre pris PLUS att jag vet att jobbet görs.
Min bil kommer ALDRIG nånsin att köras in på en Bilia verkstad. :-O)
KKR skrev:
Motörhead skrev: Och varför skriver man under "Bilia i Sverige"? VEM är det som skriver och representerar Bilia skulle jag tycka var intressant.
Och varför skriver du "Motörhead"? På många forum tillåts inte "nickname". I vissa fall kanske det skulle vara bättre, att nick inte vore tillåtet. Jag tror att de västa "olaterna" skulle rensas bort då. Ja, jag skriver också under nick, men klagar inte på allt och alla heller. Om det gick att ändra nick så skulle jag göra det och sätta mitt eget namn i stället, men jag har i alla fall mitt namn i signaturen.
Så du tycker inte det är skillnad på en privatperson eller någon som säger sig representera en firma? Jag tycker det är en rätt väsentlig skillnad.
Jo, men vad säger att inte du är en firma? Det går inte att avläsa av din signatur. Jag tycker Bilia är lättare att identifiera än både ditt och mitt "nick".
wissel skrev:
KKR skrev:Vad är egentligen överpriser? Jag anser att när det finns tillräckligt många som anser att en verkstads priser är värda att betala för den service en verkstad ger, så är det inte överpriser. När kunderna sviker, så tar verkstaden mer betalt än vad som motsvarar servicegraden. Sen är ju priserna högre i storstadsområden generellt. Åk 10 mil från Stockholm, och du har ett helt annat kostnadsläge oavsett vad Bilia säger.
jag åker till Skobes i Flen sedan mer än 10 år tillbaka i tiden.
22 mil ToR men det är fortfarande bättre pris PLUS att jag vet att jobbet görs.
Min bil kommer ALDRIG nånsin att köras in på en Bilia verkstad. :-O)
Wissel.
Jag kan varmt rekommendera Upplands Motor i Hammarby.
Hade min bil där på service, och kan bara säga att man får bra bilservice och kundservice.
Åkte tidigare till Flen jag med, men i och med att det är närmare, man kan boka in tider exempelvis lunch, käka under tiden för service, surfa på deras nät m.m.
Under 2000kr för 15000mila service.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??