Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pj87
Jag va och köpte en V70 idag och blev Volvo ägare igen och lika nöjd som sist :)
Men har en fråga om Blåtand:
Bilhandlaren sa att det inte fanns Blåtand i bilen fast "Phone" knappen satt där.
Men för skojs skull så pillade jag lite och såg att 7 mobiler var kopplade till bilen, hmm.
Raderade alla dom och slog på BT på mobben och sökte på nytt och poff, så visade bilen att den hittade min Xperia V.
Fick en kod på mobilen som jag slog in sen var min mobil inlagd med.
Men!
När bilen sen ska ansluta till mobilen så kopplas dom inte ihop.
Efter som jag kunde göra allt det här så finns ju givet BT i bilen, men måste man öppna nån mjukvara på Volvo?
Såg även att Xperia V inte fanns med i Volvos lista över mobiler som ska funka bra, kan det va det?
Tycker ju att om en Xperia S funkar ska väl min V med göra det?
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... ooth1.aspx

MVH PJ
av pj87
Helt plötsligt nu så funkade min mobbe :-/ efter jag testade polarens Noki
av pj87
Momentum skrev:Rent allmänt så kan man få annat resultat om man låter telefonen hitta bilen
Alltså sätter bilen som synlig och söker via telefonen efter BT enhet att ansluta sig till
Okey va så vi gjorde med polarens Nokia och efter det funkade min V.

Har sökt och fattat att jag inte kan streama musik i min V70, men är det nån mjukvara som fattas eller hårdvara?
av pj87
SagaPer skrev:Streaming av musikk eller radio fra mobil via Bluetooth kom ikke før i 2011 eller 2012. Dersom du har minijack i midtkonsollen kan du spille musikk via kabel.
Jo som sagt det har jag fattat men är det mjuk eller hårdvara som fattas?
Tänkte en BT är ju alltid en BT eller?
installera dragkrok

Såvitt jag minns är det TRM redan fr&ar[…]

Motorlampa blinkade till

Hej Volvo v90 T5 2018 idag vid körning blinka[…]

Antar att du menar att bilen är av modell&ari[…]

Bilen slutade driva

Det första jag funderar på är kopp[…]