Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80V8AWD
En bekant till mig bor i Tyskland där han kör sin svensksålda Volvo med VOC och det funkar veterligen utan några problem¡
av HiTek
moffe skrev:Den där stämmer inte mera... VOC fungerar nu i Finland också. Kan också hända att den börjat fungera i andra länder också...
Ja, det är sant! Missade det när jag la upp bilden :)

Men saxar detta från VOC sidan (http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... fault.aspx):
F: I vilka länder finns Volvo On Call?
S: Från och med september 2012 finns Volvo On Call som extrautrustning på alla Volvo-bilar som säljs i Sverige, Storbritannien, Nederländerna, Belgien, Luxembourg, Italien, Norge, Spanien, Frankrike, Tyskland, Österrike, Schweiz, Ryssland, Danmark, Finland och Brasilien. I Portugal tillhandahålls tjänster från ett kundcenter i något av de andra länderna.
av Hondini
Fungerar VOC????????? VOC-systemet är överbelastat och Volvo uppgraderar inte sina servrar på ett försvarbart sätt. Hela VOC-systemet gungar och nya konton till nya kunder i systemet avvisas pga kapacitetsbrist. Uselt av Volvo att hantera ett säkerhetssystem på detta sätt. Dessutom så betalar varje kund ca 10.000 skr för ett system som inte håller vad Volvo lovar.
Användarvisningsbild
av joel80
Va? Jag använder VOC var och varannan dag och det är väldigt sällan det inte fungerar. Körjournalen har inte missat en enda resa, jag har ställt in timer på värmaren rätt ofta, kört direktstart många gånger av den också. Låst och låst upp bilen vid tillfällen då jag inte haft nyckeln nära eller glömt låsa..

Vad är det som ska vara överbelastat och hur har du märkt av det?
av moffe
Jag måst också säga...det är några få tillfällen den inte fungerar. För det mesta så går det hur bra som helst, aningen långsam är uppdateringarna dock. Men inget större problem...
av perhall
Min har alltid fungerat. Lite seg app ibland, men max ett pars sekunders väntan. Körjournalen missar inget.
Dessutom kostar väl inte VOC 10 000.
PH

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]