Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skålan
Undrar hur man justerar parkeringsbromsen på min S80 -07. När man släppt bromsen måste pedalen hjälplyftas upp för att indikatorlampan ska slockna.
Användarvisningsbild
av CarMan
Bromspedalen har en egen fjäder som ska dra den tillbaka. Orkar inte fjädern så körvar nått i systemet. o det är detta du ska kola upp!
Användarvisningsbild
av rüttner
Bumpar denna tråden, då jag behöver justera min p-broms. Har den med pedal och undrar hur man spänner den, om det är bak på varje sida som på 850 eller inne i bilen?

Tack på förhand.
av Choelo
Väcker liv i denna tråden, har precis samma problem som trådskaparen nämner, får rycka flera gånger ofta för att bromspedalen skall åka tillbaka helt, den kärvar alltså lite. Har försökt spraya på lite 5-56 för att se om det hjälpte men var trångt och svårt att komma åt. Någon som har lyckats lösa problemet på ett lämpligt sätt? Det sitter ju en gasfjäder som skall peta tillbaka pedalen, det kan inte vara den som är klen och behöver bytas?
av poan
Nä.
Mershca har krycka. Drag, vrid och släpp.
Volvo har fotpedal och handtag för frigörning, typiskt ammmerikkansk. blanda inte in Fritz.
P-O

@batmac , Ja det börjar bli dags att fundera[…]

Bump

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]