Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såg att enligt monteringsanvisning från Volvo ska hålen geni bagageluckan borras upp med tians bort, men vingen ska fästas med m5 bult, varför ska hålen vara så stora? Borde väl räcka med en 6mm borr. Eller är det för att man ska ha ett visst justermått?
antagligen är hålen liiite större för justering, men den stora anledningen är nog att temputvidgningkoefficienten (puh jobbigt ord) är betydligt större på plast jämfört med plåt så vid hög värme (sol+omgivande temp) så finns risk att vingen bågnar uppåt eller neråt om den är för fixerad. Och det är ju inte så snyggt :wink:
Sant, tänkte inte på det :roll:
De dock av olika plaster, luckan är ngn form av komposit och jag tror vingen är ngn skumplast överdragen med polyester-laminat.
Ni får ursäkta stavningen i första inlägget, skrev från mobilen och den där jävla autostavningen..
Får borra upp till 8mm och se hur det blir. Någon som vet om man kan köpa bara monteringskitet på Volvo?
Behöver egentligen bara den självhäftande saken

Antar att du menar att bilen är av modell&ari[…]

Bilen slutade driva

Det första jag funderar på är kopp[…]

Idag blev det skifte till vinterhjul. Ingen anledn[…]

V90 läggs ner.

Jo, jag vet att beslutet tas inom EU. Jag fundera[…]