- ons 03 apr 2013, 08:32
Jag har visserligen en MY12, men eftersom dörrpaneler och annat skräp är precis lika värdelöst i alla modellår så spelar det kanske ingen roll.
Jag har totalt "förbrukat" 6 dörrpaneler fram (inklusive de 2 som satt på när bilen var ny), men lider fortfarande av extremt mycket vibrationer/gnissel/gnek. I synnerhet på höger fram. Så, för att fortsätta mitt gnäll så har egentligen inte verkstaden gjort något mer än att (efter månaders av leveranstid) tillslut bytt dörrpanelerna. Efter påtryckningar. Det är ju dock fortfarande extremt dålig passform och robusthet i själva panelerna, således låter det extremt mycket från både vägljud och högtalarbelastning.
Således, i själva panelen, och även mellan panelen och dörrmodulen finns det ju en hel del prylar som kan låta, såsom kablage, låswires, clips och själva panelen som sådan. Skumtejp, skumtejp, skumtejp är det enda som funkar (om man nu identifierat att det inte är själva panelen som är kass).
2005 P12 T5 AWD - Såld | 2012 Y352 D2 R-Design - Inbytt | 2015 Y381 D4 Sport - Inbytt | 2018 V426 T5 - Inbytt | 2021 V426 T6 Recharge R-design - Nuvarande