Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
När ungarna slås i baksättet ser jag fram mot att kunna trycka på nackstödsknappen. Det borde avbryta det oönskade beteendet. :wink:

Nu har jag haft bilen i 1,5 år utan att använda funktionen -- så den är inte direkt kritisk.
Användarvisningsbild
av mgmannen
V9097 skrev:
mgmannen skrev:I-landsproblem iofs, folk svälter i världen och jag klagar på att jag har svårt att köpa en bil för 370000:-...
Även i-landsproblem är till för att lösas. Har du tagit in offert och prutat tills du skäms?
Jag har offertat på MY13 och prutat tills jag skämdes, sedan när jag var uppe i 12% rabatt så meddelade jag att jag nog skulle vänta tills MY14....
Användarvisningsbild
av mgmannen
moffe skrev:
Jag upptäckte själv att elektriskt nerfällbara nackstödet bak är borta men helt ärligt så använder jag aldrig dem.
Faktiskt, ärligt talat vad behövs det för??? :)
Jag hyr ofta V60 i tjänsten och har denna funktion på dessa bilar, tycker att den är användbar, men vet inte om jag lägger 1000:- för funktionen.... (det är vad den kostar extra nu...)
Användarvisningsbild
av mgmannen
chrand skrev:
mgmannen skrev:
KarlE skrev:Det som inte är så snyggt är att bilen inte är lackad ner till avgasrören. Det finns en svart del. Det verkar bara vara D5 och T6 som har den delen lackad i bilens färg.
Köp diffuser. Standard till AWD, kostar 3000 på bilar med dubbla pipor som standard, 7000 för de med enkla pipor...
Det är väl fortfarande svart plast kvar med en diffuser?
Grå plast... se bild nummer 6 i Moffes inlägg på sida 1...ingår i stylepaketet, kan även köpas separat...
Användarvisningsbild
av mgmannen
chaffis75 skrev:
mgmannen skrev:
Henrikx2 skrev:Sugen på att byta tidigare till en T6 men har det inte blivit mycket dyrare nu till -14?

Paketen känns ju ganska tunna men det kanske kommer mer.
Sen verkar vissa detaljer gå in som kostnad två gånger.
Eftersom flera detaljer har utgått ur Momentum/Summum-paketen så känns det lite dyrare. Visserligen har andra saker lagts till med, tex infällbara backspeglar from Momentum. Jag är en smula besviken, hade en spec på MY13 som passade min plånbok och önskemål, men nu har allt kastats om.... I-landsproblem iofs, folk svälter i världen och jag klagar på att jag har svårt att köpa en bil för 370000:-...
Är det någon som har koll på vad som lagts till respektive tagits bort totalt sätt om man väljer en summum? Att de kastar om lite i paketen är väl en sak men vad har försvunnit helt?

Jag upptäckte själv att elektriskt nerfällbara nackstödet bak är borta men helt ärligt så använder jag aldrig dem.

Fredrik
Kanske inte var så mycket när jag kollade noga.... men paketen kanske blivit lite dyrare? Det blir dyrare när jag bygger iaf...

Bort:
Parkeringshjälp bak (Ingår i Teknikpaket)
Eluppvärmt baksäte (Ingår i Klimatpaket)
Elfällbara nackstöd (Köpes separat)
Eluppvärmda spolarmunstycken (Fanns förr i HGV-paket, köpes nu separat)

Nytt i Momentum:
Elinfällbara backspeglar

Nytt i Summum:
Keyless drive
av KarlE
chrand skrev:
mgmannen skrev:
KarlE skrev:Det som inte är så snyggt är att bilen inte är lackad ner till avgasrören. Det finns en svart del. Det verkar bara vara D5 och T6 som har den delen lackad i bilens färg.
Köp diffuser. Standard till AWD, kostar 3000 på bilar med dubbla pipor som standard, 7000 för de med enkla pipor...
Bygger man en T6 eller D5 är den lackad enda ner, precis som bilen som presenterades i Geneve. Men det verkar endast T6 och D5 som är lackade ända ner utan den fula svarta delen. Men det är bra att toppmodellerna ser lite annorlunda ut.
av KarlE
Och varför kan man inte ha Four C tillsammans med 19'-fälgarna!? Pga. sänkt chassi? I så fall varför är den sänkt?
av chaffis75
mgmannen skrev:
Kanske inte var så mycket när jag kollade noga.... men paketen kanske blivit lite dyrare? Det blir dyrare när jag bygger iaf...

Bort:
Parkeringshjälp bak (Ingår i Teknikpaket)
Eluppvärmt baksäte (Ingår i Klimatpaket)
Elfällbara nackstöd (Köpes separat)
Eluppvärmda spolarmunstycken (Fanns förr i HGV-paket, köpes nu separat)

Nytt i Momentum:
Elinfällbara backspeglar

Nytt i Summum:
Keyless drive

Ok, tack för infon, för min del så är det nog mest parkeringshjälpen jag skulle sakna även om värmesätet bak kan vara trevligt om man skulle åka där någon gång men det händer ju inte så ofta :)
Om jag skulle köra ny bil idag hade jag nog dessutom valt till teknik paketet i vilket fall som.

Jag byggde mig faktiskt en bil men upplevde som den blev billigare (enligt list pris) än min MY11 som jag har men jag har kanske missat något som jag har på min bil. Jag får nog leta upp min gamla beställning och jämföra.

/Fredrik
av chrand
Grå plast... se bild nummer 6 i Moffes inlägg på sida 1...ingår i stylepaketet, kan även köpas separat...
Visst. Men nog sjutton är det svart plast där också?
Användarvisningsbild
av mgmannen
En smula osäkerhet smög sig in. "Klimatpaket med tidur" och "Klimatpaket med VOC". Om jag väljer "Klimatpaket med VOC", får man då med tidur eller får man pynta 4900:- extra för det?... jag utgick från att tidur ingår, men inget tydligt finns på hemsidan.... Finns ett enkelt sätt att kolla på det, dvs ringa en Volvo-handlare. Men vad tror ni?....

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]