Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slezii
Hittar ingen riktig beskrivning på bytte av kuefläkt på S80 (antar att det är samma som V70). Det borde finnas någon som har bytt den, är det nåt man fixar själv eller det är Volvia som gäller? Vet ni vad fläkten kostar? Skall det vara original eller ej?
Tar gärna emot alla tips om kupefläkt, har hittat rätt mkt skriveri om det så det är inget ovanlig fel men jag hittar ingen instruktion om hur byttet går till
Slezii
av dissonans
Standardfel på V70 II/S80. Bilia fick byta på min T6 efter fyra år och 12000 mil. Den gnisslade som tusan..
av mikaoj
Jag har en 2009 v70 som har det där kvittrande ljudet. det är grymt störande. Är det något volvo-verkstadem åtgärdar gratis eller får man stå hela kostnaden själv.?

Om det är ett fabrikationsfel så tycker man ju att det borde finnas någon typ av Goodwill.
av Petzzon
Bytte på min xc70 2008 precis innan garantin gick ut, då hade bilen gått 16600 och var knappa 2 år, men hade säkert kvittrat i ett halv år då. Så ska vore om dom inte tar en del på goodwill verkar inte vara en tillfällighet att dom är dåliga.
av Grillis
Har nån bytt den själv värkar ju vara sveriges jobbigaste jobb..de de ser ut dom instrument panel o allt där till måste bort!
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]