Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
joel80 skrev:V60 Hybriden har sjunkit i pris med 36000kr.. :) (Fast med lägre utrustningsnivå tror jag)
Och man kan välja andra färger nu.

Skillnaden mellan en T4 och en T4F känns också betydligt lägre.. 8000kr skillnad nu bara.. det var väl högre för MY13?

Men jävlar vad seg sidan är.. försöker alla bygga bilar samtidigt ikväll? :)
Jag tror faktiskt alltid att det skilt 8000, men det har varit massa olika kampanjer, i en lista från början av 2012 är priset 251900/259900, sänkt ca 27000 efter en höjning (274000 kostade T4 när den kom), sen steg det och sen sjönk igen... nu har det höjts igen... men 8000 skillnad har det nog varit hela tiden, förutom för länge sen då det var 6000 etanolpåslag...

Sidan är superseg, har börjat om flera gånger idag...

Men paktetet för 19900 för 7"+HP+DVD+GPS+soltak+PDC fram+digitalinstrument är ju rätt prisvärt...
PH
Användarvisningsbild
av na96gen
Mm de säger på deras facebooksida att de har prestanda problem..

Måste in till handlaren och kolla så om man tex kan uppgradera fälgar i tex sportpaketet och varför man inte för ha Four-C och 19"

Ska det sedan kosta 12papp för att kunna köra Spotify plus dongel... Inte så prisvärt jmf med BT och via mobilen..
av perhall
Tycker faktiskt att Volvon i nuläget inte är så prisvärd.
a/ ytterst begränsad facelift
b/ inga bra kampanjer nu
c/ Audi och BMW har riktigt bra kampanjer just nu, t ex på A6 3,0TDI 204 hk och 5-serien 520i/520d etc. Mindre prisskillnad än på länge... om man inte ska ha mycket utrustning, då blir ju prisskillanden mycket större...
PH
perhall skrev:Tycker faktiskt att Volvon i nuläget inte är så prisvärd.
b/ inga bra kampanjer nu
c/ Audi och BMW har riktigt bra kampanjer just nu, t ex på A6 3,0TDI 204 hk och 5-serien 520i/520d etc. Mindre prisskillnad än på länge... om man inte ska ha mycket utrustning, då blir ju prisskillanden mycket större...
PH
Jag är benägen att hålla med.
Men det är väl övergående. Snart kommer paketen/erbjudanden, och då blir det nog andra bullar.
perhall skrev:Tycker faktiskt att Volvon i nuläget inte är så prisvärd.
b/ inga bra kampanjer nu
PH
Jag är benägen att hålla med.
Men det är väl övergående. Snart kommer paketen/erbjudanden, och då blir det nog andra bullar.
av Petzzon
Känns onekligen betydligt dyrare, står i valet och kvalet då ny tjänstebil skall beställas i dagarna, men letar nog upp en kvarvarande av D4 DE istället- Känns svårt att få till något roligt för 8 basbelopp med den nya.
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]