Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av superpackman
köp AUTOTECH. har det min s60, ppc+2½ avgas från katt grymt kul :D
Användarvisningsbild
av wirre25
jag ställde frågan" atm eller bsr "på nordic x40 forumet ,när jag hade min t4...svaren var rörande överrens om att ska man bara ha steg 1-3 på bilen så spelar det ingen större roll vad man väljer ..men vill man gå högre i effektuttag så e det ju atm som gäller... i mitt fall blev det bsr steg 3 pga. att jag hade en bsr återförsäljare i närheten .körde bilen problemfritt och snabbt=) i ca 5000 mil...kan säga att nu när v70:n ska moddas så faller valet på bsr igen :!:

mvh//
Användarvisningsbild
av Honke
superpackman skrev:köp AUTOTECH. har det min s60, ppc+2½ avgas från katt grymt kul :D
Autotech har väl knappast PPC?? Eller?
av superpackman
Honke skrev:
superpackman skrev:köp AUTOTECH. har det min s60, ppc+2½ avgas från katt grymt kul :D
Jopp det klart dom har, dom är återförsäljare av Bsr:s ppc, fast dom laddar den med deras egna progvara = mer hästar änn bsr!
Användarvisningsbild
av Tobbe_S602,4T
är det någon som vet vad man som max vågar skruva sitt laddtryck till i 60-2,4T ska sätta i bsr ppc steg 1 till våren och då laddar den 0,8 har ja hört men hade tänkt skruva upp den till 1 bar då, är det någon som skruvat upp dom tidigare och vad tror ni om hur den motorn klarar det?
av superpackman
Tobbe_S602,4T skrev:är det någon som vet vad man som max vågar skruva sitt laddtryck till i 60-2,4T ska sätta i bsr ppc steg 1 till våren och då laddar den 0,8 har ja hört men hade tänkt skruva upp den till 1 bar då, är det någon som skruvat upp dom tidigare och vad tror ni om hur den motorn klarar det?
köp atm istället då får du 1bar i ladd!
Användarvisningsbild
av Brainy
Skruva upp? du menar bonntrimma? det är ju sällan bra för bilen då det bl.a. blir problem med bränse/luftblandningar i förhållande till laddtrycket. Då är det bättre att du skaffar ett chip som stödjer dina behov från början.

/Anders
Användarvisningsbild
av Honke
superpackman skrev:
Honke skrev:
Jopp det klart dom har, dom är återförsäljare av Bsr:s ppc, fast dom laddar den med deras egna progvara = mer hästar änn bsr!
Det var som f-n :???: Blir antingen ATM eller MTE som får "gå lös" på min till våren...
Användarvisningsbild
av Jhonny
Loner skrev:Intressant, körde ju 850 glt förrut och är därmed van att varva motorn för att få lite "drag".
Men det jag har märkt hittils med 2.4t'n är ju att det går nästan lika bra att göra omkörningar på 4:an som på 3:an, nästan så den känns piggare på 4:an :roll:

Vill ha lite mera "old-school" och få varva bilen, och momentkurvan verkar ju mycket bättre efter en PPC uppdatering..

/L
Ligger kvar på Femman när jag kör om ( 90 km/h + ) :P
Har en S60 T5. BSR steg 3. Men de är samma här, min drar nästan bättre på femman än om jag går ner på fyran. Förra bilen va en 850 glt för mig med, å där fick man växla lite :)

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]