- mån 08 apr 2013, 12:19
Tjena!
Jag har väldigt länge sedan jag var ca 10 år velat haft en svart volvo 240 med en dunder fett motor å som går å låter som bara fan hehe :D men p.g.a inga pengar så ja, har jag inte kommit så långt tills nu. Nu har jag ett jobb plus att jag har redan samlat ihop en fin summa pengar som jag kan börja använda till att inköp delar å dylikt.
Jag har köpt en 242 DL -75 som jag ska använda till mitt ändamål som är att det ska vara en båda bruks och bus bil
och jag har funderat på vilken motor jag ska ha under huven i flera månader, allt från B20 till V8:or men har nu mer eller mindre bestämt mig för att köra på volvos raka 6 B6304.
Jag kommer personligen inte att bygga ihop motorn för jag har varken tid eller kunskapen att göra det på bra sätt så jag kommer att leja någon att göra själva motor bygget medans jag fixar karossen. Tanken är att jag ska ha ca 400 kanske 500 hästar med turbo.
Så nu till det jag undrar över.
1. Är det någon större skillnad mellan Turbo och icke Turbo Blocken?
2. Vilken manuel växellåda passar bra till en sån här setup?
3. Hur mycket Tål B6304 igentligen med orignal vev och stakar?
4. Vart kan jag hittar trim grejer till B6304?
Tack på förhand :)
Jag har väldigt länge sedan jag var ca 10 år velat haft en svart volvo 240 med en dunder fett motor å som går å låter som bara fan hehe :D men p.g.a inga pengar så ja, har jag inte kommit så långt tills nu. Nu har jag ett jobb plus att jag har redan samlat ihop en fin summa pengar som jag kan börja använda till att inköp delar å dylikt.
Jag har köpt en 242 DL -75 som jag ska använda till mitt ändamål som är att det ska vara en båda bruks och bus bil

Jag kommer personligen inte att bygga ihop motorn för jag har varken tid eller kunskapen att göra det på bra sätt så jag kommer att leja någon att göra själva motor bygget medans jag fixar karossen. Tanken är att jag ska ha ca 400 kanske 500 hästar med turbo.
Så nu till det jag undrar över.
1. Är det någon större skillnad mellan Turbo och icke Turbo Blocken?
2. Vilken manuel växellåda passar bra till en sån här setup?
3. Hur mycket Tål B6304 igentligen med orignal vev och stakar?
4. Vart kan jag hittar trim grejer till B6304?
Tack på förhand :)