Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av umekille
Väntar nog lite innan däckskiftning.
Här är det 5-10 minus på nätterna än.
Och det kan komma Aprilsnö än.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Nu bytte jag på 850in då den har sämst vinterhjul av dom båda, V70in får stå standbye med sina bra vinterhjul om det blir snö igen :)
Användarvisningsbild
av joel80
Snyft..
Jag väntar och väntar... hade tänkt att morgondagen passade bra... men... så här ser det ut i Gävletrakten just nu:
Bild

(S) :cry:
av umekille
Snöade så i Ö-vik strax före midnatt...
fick ta in på mosjöns rastplats o sova...
vakna då bilen blivit kall och hade en vit tjock hinna
snöi på rutorna...åkte hemåt vid 06.30 och det var
mellan 60-70 som gällde i fart. snöat över 1dm då
och drevblåser.
KUNG BORE has returned Bild
av 2444ever
ANDRA SIDAN ÄR NI KLARA?
Här i Skåne glider vi runt på sommarsulorna, så gött, vet inte om jag eller bilen är mest glad o slippa vinterdäcken.
Men det är fortfarande väldigt kallt (relativt Skåne alltså) trots sol, riktigt kallt i vinden idag, brr. Seg vinter det här.
Användarvisningsbild
av joel80
Jo men idag åke de på! Det ska bli varmare nu.. och har torkat upp skapligt så även de små vägarna är så gott som snö/isfria!
Får köra försiktigt på mornar bara, tänka till extra om man ser att det är vått på vägen. :)
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Nu har även V70in fått sina sommarhjul monterade, passade även på att avfetta och spola ur hjulhusen ordentligt då hjulen var borttagna och fifan så mycket skit det var där (B)
av SEpaket
I Bohuslän har jag kört på sommardäck i en vecka nu. Eller ja, på 940n är det bytt, min 850 är ju avställd, så den har vinterdäcken kvar.
Användarvisningsbild
av joel80
Gah.. skulle byta på vår andra bil idag.. en Hyundai i30.. Det gick sådär.. Fick ge upp efter nån timme. Det gick inte att få av det ena bakdäcket! Jag bankade och hade mig ett bra jävla tag och svor över tidigare ägaren som tydligen inte fettat in eller använt zinkpasta.

Tog även och satte på 2 muttrar lite löst igen, släppte ner bilen.. körde lite fram och tillbaka på uppfarten och tvärnitade för att försöka få däcket att lossna.. men gick bet.

Nu kör jag olagligt till verkstan imorgon med ett sommardäck på.. ska lämna in för parkeringsskada och få en plåt fixad, ska fråga om dom ev kan försöka banka loss skiten, annars vet jag inte riktigt hur jag ska göra.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 24
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3G-[…]