Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OC-RA
Man får heller inte glömma att det är ett sett för dom svenska återförsäljarna att hålla andrahandsvärdet uppe. Det enklaste om man vill vara säker på att slippa alla skumma importer är väl att importera själv. Jag har iofs inte gjort det själv men har vänner som gör det dåoch då.
Utbudet på framför allt tyska bilar (VW,Audi, osv) med mycket utrustning är ju enormt. Och ingen ska inbilla mig att dom stora tyska återförsöljarna inte är att lita på.
av Hellrider
OC-RA skrev:Man får heller inte glömma att det är ett sett för dom svenska återförsäljarna att hålla andrahandsvärdet uppe. Det enklaste om man vill vara säker på att slippa alla skumma importer är väl att importera själv. Jag har iofs inte gjort det själv men har vänner som gör det dåoch då.
Utbudet på framför allt tyska bilar (VW,Audi, osv) med mycket utrustning är ju enormt. Och ingen ska inbilla mig att dom stora tyska återförsöljarna inte är att lita på.
mm undrar varför dom helst vilj sälja vissa bilar på export?
av Frigge
Hellrider skrev:
OC-RA skrev:Man får heller inte glömma att det är ett sett för dom svenska återförsäljarna att hålla andrahandsvärdet uppe. Det enklaste om man vill vara säker på att slippa alla skumma importer är väl att importera själv. Jag har iofs inte gjort det själv men har vänner som gör det dåoch då.
mm undrar varför dom helst vilj sälja vissa bilar på export?
Ja det kan man ju undra :roll:
av KarlMagnus
Har bra erfarenhet av de importer jag haft, eftersom de kommer
från seriösa handlare. Har en kompis som tog hem en Merca C-klass
AMG 02/4000 mil. Vet inte om den heter C55 eller likn. Denna togs in på Mercedes
i Sverige för kontroll och den var inte skruvad. Så underverk finns det.
av OC-RA
Nu får ni väl ge er , man köper väl den bil man vill ha och inte en som någon annan pekat ut.
av Frigge
Klankar ner ? Tror inte du inser hur stort detta problem är på Importbilar.
Det är mer en regel än ett undantag att dom är skruvade, finns ingen anledning att hålla på med Import om dessa inte skruvas. Volvobilar är INTE billigare utomlands men dom blir en bra affär om man skruvar mätaren.
av Dykaren
Hade handlaren haft den tanken att luras och tjäna massor med pengar så hade han skruvat den rejält. Bilen är i nyskick, lädret är fräscht och inte nersuttet osv. Bilen har gått över 15000mil så hade handlaren haft den tanken att luras för att tjäna pengar på det så hade han ju skruvat ner den till 5000mil eller liknande.

Dykaren som hoppas på att milen stämmer och att jag kan köra den välldigt länge utan problem. Jag räknar med att förhoppningsvis kunna ha den tills den gått iaf 40 000mil.
av OC-RA
Det är möjligt att ni på verkstaderna (jag antar att du jobbar på en sån) får se mycket skit men jag menar att det inte är firmorna i Tyskland som fifflar utan dom svenska importörerna. Jag tror också att du blir lurad i Sverige om du inte ser upp , oavsett om den är importerad eller ej. Sen till det här med att göra en bra affär kan man ju se på fler sett en bara priset tex utrustning antal mil eller bara skicket i övrigt men nu käner jag att vi är långt från ämnet som Dykaren startade , han måste också ha rätt att vara glad över sitt ny köp utan att få ågren.
av Dykaren
OC-RA skrev:Det är möjligt att ni på verkstaderna (jag antar att du jobbar på en sån) får se mycket skit men jag menar att det inte är firmorna i Tyskland som fifflar utan dom svenska importörerna. Jag tror också att du blir lurad i Sverige om du inte ser upp , oavsett om den är importerad eller ej. Sen till det här med att göra en bra affär kan man ju se på fler sett en bara priset tex utrustning antal mil eller bara skicket i övrigt men nu käner jag att vi är långt från ämnet som Dykaren startade , han måste också ha rätt att vara glad över sitt ny köp utan att få ågren.
Thanx mate! Känns som att du och jag är inne på samma linje. Jag tror och hoppas på att det inte kommer vara några problem med denna bil. Firman som sålde bilen har ett gott rykte och bilen är verkligen hur fräsch som hellst. Bilförsäljaren och jag känner även igen mig och jag tror inte han lurar mig heller.
Användarvisningsbild
av _Rick_
Kolla upp bilen mot Volvos servicedatas så vet ni istället för att gissa :)

Jag är oxå extremt tveksam mot import. Speciellt när det gäller dieselbilar och antal mil.

Vi har ju kollat upp en del V70 D5or på blocket tex. Och ALLA har vart manipulerade. Eller så har de stått stilla de senaste 2 åren.

Nu kanske inte just denna är det. Och det är väl inget fel i det. Har bilen gått 25000 istället för 15000 så är det ju ingen ko på isen. Men bilen skulle sålts billigare.
Service Subaru XV

Inte en sån då? Om det är vad s[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]