- mån 08 apr 2013, 22:59
Som sagt var, inhandlade denna toksköna bil både komfort och prestanda(2011 manuell 231hk summum)Tror jag fick ett bra pris på den, hade gått 3800 mil vid inköp (174,000:-+ nya vinter däck på alufälg)
Då till frågorna.
Ni som har en AFV är ni nöjda med bilen,tänker då på gasförbrukning. Själv så tycker jag att gasen går åt lite väll snabbt har kört ca 10 mil på gas. 10 mil på bensin 98. Denna gasmätare har gått ner till häften på ca 10 mil motorväg på 6:ans vxl och jag har tänkt mig att fegköra första veckan för att få lite koll på vad bilen drar. Tanken "ska" räcka i 30 mil enl boken men jag tvivlar.
Stämmer det eller är gasmätaren inte tillförlitlig?
Hur som helst så är jag tillbaka i Volvo värden efter en lite flört med Saab Aero.
Skönt att köra Volvo igen.
Fridens liljor o tacksam för svar.
Då till frågorna.
Ni som har en AFV är ni nöjda med bilen,tänker då på gasförbrukning. Själv så tycker jag att gasen går åt lite väll snabbt har kört ca 10 mil på gas. 10 mil på bensin 98. Denna gasmätare har gått ner till häften på ca 10 mil motorväg på 6:ans vxl och jag har tänkt mig att fegköra första veckan för att få lite koll på vad bilen drar. Tanken "ska" räcka i 30 mil enl boken men jag tvivlar.
Stämmer det eller är gasmätaren inte tillförlitlig?
Hur som helst så är jag tillbaka i Volvo värden efter en lite flört med Saab Aero.
Skönt att köra Volvo igen.
Fridens liljor o tacksam för svar.