Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr T
Känns det inte väldigt dumsnålt att när man redan valt summum-paketet, som inte är gratis typ, ska lägga upp ytterligare 6.000 kr för parkeringsvarnare?

Ungefär lika dumt som när dom tog bort framkantshöjdjusteringen på passagerarstolen på MY11. (S)

Annars är väl prisjusteringen uppåt måttlig. Jag byggde en så lik bil som möjligt till den jag har idag och om man antar att jag idag skulle få samma rabatt nu som då så blir priset +7%.

//Mr T
Användarvisningsbild
av daSea
Momentum skrev:
Mr T skrev: Ungefär lika dumt som när dom tog bort framkantshöjdjusteringen på passagerarstolen på MY11. (S)
Hoppas någon skar öronen av den idioten som kom på det
Ja, j-a idioti... Bytte min V70II 2.0F -09 till en V70II D5 -11 och fattade inte först vad det var för problem med passagerarsätet när jag skulle flytta över barnstolen... Höll på länge och försökte få den att sitta lika bra som i den gamla bilen innan jag upptäckte att det inte fanns någon möjlighet att justera sittdynan...

Undrade om jag köpt någon snikmodell och om det verkligen var Momentum som jag hade innan... Mycket märkligt beslut, men det var väl något Volvo tyckte var über-Premium så att kunderna skulle vara beredda att betala hutlöst mycket extra för...
av pergrein
na96gen skrev:Finna ologiska hinder med...
Man kan inte välja klimatpaket med värmare och VOC om man vill ha integrerade barnstolar... logiskt! :-(O)
Sportpaket kan man bara välja Ymir 18" och inte göra tillägg till 19"
Skippar man sportpaketet kan man inte välja Four-C och 19"

usch!
Det är för att man kan inte ha baksätesvärme och integrerade barnstolar...

Men det var skoj och bygga sin nästa bil (V60) och dom andra med...

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av daSea
De nya Modin Black 18" fälgarna var riktigt läckra... Undrar när/om man köpa dessa till sin My-11. Stark "Vill Ha" faktor på de fälgarna!
Användarvisningsbild
av daSea
Gillar också att man förutom Silk Metal kan välja till backspegelkåpor i Svartglans... inga fler plasti dip för hemmafixarna på sina nya bilar...
av Johanu71
Mr T skrev:
Annars är väl prisjusteringen uppåt måttlig. Jag byggde en så lik bil som möjligt till den jag har idag och om man antar att jag idag skulle få samma rabatt nu som då så blir priset +7%.

//Mr T
Får min nya XC70 MY13 nästa vecka. Ångrar inte valet av MY13. Tycker inte att faceliften gjorde sig på XC70 lika bra som på t.ex. XC60.
Tittar jag på "Bygg din bil" nu så får jag dessutom en prishöjning på 9% med motsv. specifikation jmf. med "min deal" på en MY13. Tycker således inte att väntetid och facelift var värd dessa pengar.
Användarvisningsbild
av daSea
Johanu71 skrev:
Får min nya XC70 MY13 nästa vecka. Ångrar inte valet av MY13. Tycker inte att faceliften gjorde sig på XC70 lika bra som på t.ex. XC60.
Tittar jag på "Bygg din bil" nu så får jag dessutom en prishöjning på 9% med motsv. specifikation jmf. med "min deal" på en MY13. Tycker således inte att väntetid och facelift var värd dessa pengar.
Håller nog med dig där... Var sugen på en XC70 när jag bytte sist. Blev en dock en V70 igen, men med den nya faceliften blev den nog faktiskt lite mindre attraktiv...

Bara att spara ihop till de ca 615.000:- min drömkonfiguration av en ny V70 skulle gå på... kanske lite i saftigaste laget... men snygg blev den!
nån som vet om det kommer någon R-design till V70?
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]