Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Selast
Jag har en fråga som jag hoppas experterna här kan besvara. På radio gör Volvo nu rätt mycket reklam för att man får programvaruuppdatering gratis om man lämnar in sin bil till dom på service. Jag har en XC90 -06 som gått lite drygt 14 tusen mil. Jag har de senaste två åren lämnat in den till en fristående verkstad som jag har mycket stort förtroende för. Dock är jag osäker på om han har tillgång till programvaruupptaderingar. Skulle det vara värt för mig och min bil att gå till en Volvo verkstad och betala för en uppdatering? Hur mycket utveckling av programvaran sker på en så pass gammal bil? Alla tips tas tacksam emot.
Användarvisningsbild
av sthlm
Jag hade min bil på service just för att jag ville ha in ny programvara i lådan.
Mjukvaran dom lade in var från 2013 och det gjorde underverk med min automatlåda.
Men kika runt med andra serviceställen och fråga vad dom tar för en uppdatering.
av llesrof
Om inte annat så kan du ju lämna in den enbart för uppdatering. Vill minnas att det kallas total CAN-uppdatering och kostar runt 1500. Gjorde det på mitt vrålåk för några år sedan och märkte inte ett skit i skillnad.
av Avarage
mena skrev:Fick min programvara uppdaterad för drygt 500kr.
Och då är det självklart intressant för oss andra att få veta vart du vände dig!!!
av EddyMe
Hej!

Det vore mer intressant om man kunde se vilken version man har på sin mjukvara samt om det finns en nyare.. Visste man att det fanns nyare skulle nog många betala den kostnaden för att få den. Sen är ju frågan hur mycket det satsas på att utveckla ny´mjukvara på bilar som börjar blir 10 år gamla, för att ta ett exempel.

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]