Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Desmodue
Jag fyllde på min tomma behållare för spolarvätska och tänkte toppa upp med spolarvätska när jag kom hem och så glömde jag detta.
Inte hade man en tanke på att i södra Skåne i april skulle riskera att fanskapet fryser så att det nu läcker.
Inte som ett såll men det droppar sakta men säkert ut vatten (ingen glykol, jag har testat).
Är det någon som har erfarenhet av ett sådant klantigt misstag och i så fall om det finns en känd svag länk där det fryser sönder (rent av skall frysa sönder)? pumpar och allt funkar som det ska. Det är ju ett elände att komma åt.
Användarvisningsbild
av Vojje
Desmodue skrev:Pumpen funkar som den ska, det droppar vänster fram precis framför framhjulet, inte i fronten.
Funkar gör den säkert, men den läcker ju.
av Desmodue
poseidon skrev:Droppar på min med. Men bara en stund. Verkar vanligt på V70II. Därför fyller jag inte fullt nuförtiden.
Samma här, när det kommer ner en bit så läcker det inte.
Nu skall jag lista ut hur mycket det har gått åt, lampan lyser förvisso men om nivågivaren lossnat så kan den ju visa fel.
Hade det varit pumpen som pajat och läckt så borde den väl läcka även om det är lite vatten, jag har fullt tryck i spolningen.
av svedan
Kolla när du sprutar hur mycket som kommer till strålkastarna. Slangen som går från pumpen till strålkastarna fick jag fästa. Fast om minnet är korrekt, tror jag att den tömde burken??
av Desmodue
svedan skrev:Kolla när du sprutar hur mycket som kommer till strålkastarna. Slangen som går från pumpen till strålkastarna fick jag fästa. Fast om minnet är korrekt, tror jag att den tömde burken??
Det kommer bra med vatten ur alla munstycken med bra tryck.
Jag låg under bilen i går men allt är ju täckt och jag såg inga slangar eller något annat som har med spolningen att göra - det går ju inte att komma åt någonstans för all plast och plåt. Verkar bli ett verkstadsbesök för mig.
Bilen slutade driva

Det första jag funderar på är kopp[…]

Idag blev det skifte till vinterhjul. Ingen anledn[…]

V90 läggs ner.

Jo, jag vet att beslutet tas inom EU. Jag fundera[…]

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]