Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zvampen
Xuri skrev:Som selast skriver.

Volvos dieselvärmare har spänningsvakt å bränslemängds vakt.

du lyckas inte döda ditt batteri med hjälp av dieselvärmaren i alla fall :)

Startar inte bilen på morgonen har du nått annat fel.

går även å köpa till fjärrkontroll med ca 800meters räckvidd. perfekt om man jobbar dumma tider osv å kunna starta den inne på jobbet :lol:
Fjärrkontroll är lysande. Har till tjänstebilen och det är jäkligt smidigt.
Hur länge går värmaren på en spontanstart? VWn går 30 minuter..

Och är det ingen som testat fler varianter av xenon på xc90?
av Xuri
fjärr e bra :)

ja trycker du ingång den på fjärren går den tills den är upp i rätt temp :)

xc90 xenon har jag faktiskt inte aning om men volvo brukar ju ha rätt bra xenonlysen tycker jag så du behöver nog inte oroa dig :)
av Zvampen
Tack för alla informativa svar. Nu är det på G.. (D)
Xuri skrev:fjärr e bra :)

ja trycker du ingång den på fjärren går den tills den är upp i rätt temp :)

xc90 xenon har jag faktiskt inte aning om men volvo brukar ju ha rätt bra xenonlysen tycker jag så du behöver nog inte oroa dig :)
Användarvisningsbild
av Perc
Det brukar gå att ställa in hur länge värmaren ska gå på en start. 30 minuter är dock "lagom". Själv har jag den ställd på 35 minuter, brukar öka till 40 om det är riktigt kallt. Men då räknar jag in själva resan till jobbet också och tajmar det så att värmaren stannar lagom tills jag anländer till jobbet.
av kosta
Hej, ny medlem. Körxc70 D5 2003, börjar bli ålderstigen, 38 000 mil enda problem har varit hjullager. Köper en XC90 D5 mycket beroende på: 1 enormt nöjd med XC70. 2. Stel i ryggen, (åldern) lättare att komma in i. Fråga: blir jag besviken?
Användarvisningsbild
av crumpets
En XC90 har en mer upprätt körställning än XC70 så du borde sitta ännu bättre i den. Insteget är ju också en höjdare. Men! Högre bil = högre förbrukning, det kommer du tyvärr aldrig ifrån. Tyngre innebär också mer slit på hjulupphängning och bromsar. Klarar ekonomin de två punkterna lär du bli supernöjd :)
av para
7024kr för en 2006 aut med pf 185hk
7024kr för en 2008 aut
6075kr för en 2010 aut
5842kr för en 2012 aut

Det blir billigare o billigare!
Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]

Dashcam