Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
jag är ny och vill börja med att säga Tjena! :)

Min V70N-06:a har ljudpaket HU-650 och saknar allt stöd för telefoni (förutom "glasantennen"). Jag behöver ett snäpp bättre ljud och USB-/AUX ingångar. Rattknapparna ska funka vid USB-musik. Samtidigt inser jag att handsfree med svanhalsmikrofon och ljud via stereon vore bra. Jag har 2 mobiler (privat+jobb) vilket komplicerar. Goda råd, någon? :?:

Vad får det kosta? Ca 10k? Använder bilen vid långpendling på E6 och hoppas få köra den många år till. Den har gått 14000 mil men har full servicebok och känns "som ny". Tyvärr har jag varken kunskaper eller garage för eget mekande.
Parrot handsfree klarar att ha 2 mobiler loggade samtidigt , i nya programvaran .
En svanhals är inte alltid nödvändig, men i en del bilar så gör den nytta (om man dämpar den, annars spelar det ingen roll liksom..)
Den har även en del ingångar som går att plugga in ipod ,usb, och valfri 3.5mm.
Men då är man bunden till handsfreens uteffekt och den imponerar kanske inte när man spelar musik...
Men om man kör ljudbok och liknande så duger den bra.

Dension gateway har ett interface som gör att du kan köra usb,ipod/iphone och 3.5mm ingång genom originalradion och styra med ratten (den låtsas att vara en cd-växlare) .

Några roligare högtalare och en bith (subba) i skuffen så är du ju hemma !.

Bara hårdvaran i detta läge studsar runt 10k, sen tillkommer montering också.
Tack för alla idéer! :D Jag ska definitivt kolla efter lokala firmor som jobbar med taxibilar!

Parrot verkar bra! Om jag fattat rätt kan den inte använda volvons externa antenn. Man hamnar förstås på helt andra pengar med en sån lösning. Å andra sidan är nog mobilnäten starka nog längst min vanliga pendlingsväg.

Dension Gatew är inte kompatibel med V70 enl. deras hemsida. Någon som testat Volvos egen USB-stereoadapter för HU?

Problemet med ljudkvaliten från HU-650 är väl en dyrare nöt att knäcka. Jag antar det vassa, kantiga ljudet när man drar på lite volym kommer från billiga komponenter i förstärkare, D/A-omvandlare mm. I så fall känns det som en chansning med bara nya högtalare. Fler tips/idéer hur man kan uppgradera ljudanläggningen, någon?
Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]

Dashcam

Är det någon som har installerat en dac[…]