Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Äntligen fick jag tummen loss och monterade D6-ans spoilerläppar 8) sedan tidigare hade jag kromlisten också :D

Bild

Bild

Nöjd!!
Senast redigerad av 1 grålle1, redigerad totalt 0 gånger.
..och en i profil

Bild
Bara tagit bort V O L V O emblemet, bytt regskylt (gillar ej den osymetriska EU-skylten med blått) och bytt slutrör till ovala 70*90mm.... finns bild i annan tråd! ( http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 98#p672498 )

Var lite sugen på att byta till D6-ans insats och integrerade slutrör, men 6500kr var lite saftigt tyckte jag... kanske när MY14 finns som reservdelar att det är billigare!?!?
Ja, det blev ju mycket snyggt... Smälter ju ihop med bilen mer när man har dom i samma färg som den och inte som det är på Hybriden.

Med vänlig hälsning
Per
Håller med, tycker inte det är så snyggt när de är i avvikande färg..... Skulle vara spännande att se dem lackade i silver på en silverbil t.ex. :wink:
Hehe, känner mig träffad... Men det blir inga fler modds från min sida utan siktar på att byta till en MY14 om det kommer något bra erbjudande till slutet av året eller så blir det en MY15.

Med vänlig hälsning
Per
Faktiskt inne på samma linje med byte.... men "inga mer moddar" har jag sagt så många gånger och inte lyckat hålla så.... :wink:
Hmmm, både ja och nej!

Det var ju inte bara att trycka dit som kromlisten... I Hybridens front är det stansade hål som man trycker dit listerna i, men dessa hål saknas ju såklart i en "standardfront".
Det jag gjorde istället var att skära bort plasthakarna och så skruvade jag fast listerna innifrån med självborrande/montageskruvar. Jag plockade bort "dimljusgallrena" och skruvade därifrån... vilket var både trångt och pilligt samt med begränsad sikt... dessutom lite pill att hålla listerna på exakt rätt ställe under tiden.

Summa summarum: inte särskillt svårt eller komplicerat egentligen, men pilligt och tidskrävande!

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]