Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av rudra92
Jag söker efter tips till val av GPS till en S40 -00. Finns inget krav på avancerad modell med många finesser utan snarare en nätt, enkel modell.
Alla erfarenheter mottages med intresse!

:)
av Frigge
rudra92 skrev:Jag söker efter tips till val av GPS till en S40 -00. Finns inget krav på avancerad modell med många finesser utan snarare en nätt, enkel modell.
Alla erfarenheter mottages med intresse!

:)
Har precis beställt en Mio P350 PDA som jag ska ha Destinator 6 i.
Man kan antingen ha den i sugproppsfästet som medföljer eller sätta den i en hållare vid luftutblåsen i mitten. Hade samma program i min Mio 168.
Personligen gillar jag PDA= Handdator bäst då man själv kan välja det program som passar en bäst. Välj en enhet som har Sirf 3 för bästa mottagningen,det skiljer ganska mycket mellan sirf 2 och sirf 3 har jag märkt
Har testat en mängd olika navigator program men fastnat för Destinator då jag gillar dess Zoomningsförmåga med bibehållen info på skärmen.
Åk till typ Elgiganten eller Onoff o pilla lite på dom olika systemen som finns.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Har en Mio 350 jag med, och kan hålla med om att det är en bra maskin
av Frigge
Statsminister skrev:Har en Mio 350 jag med, och kan hålla med om att det är en bra maskin

Kul att höra ! :lol:
av rudra92
Tack för svar!
Efter många timmars letande på nätet har jag skapat mig en hyfsad bild över vilka navigatorer som ligger inom de ekonomiska ramarna.
Det som förvånar mig är de fåtaliga forum eller recensioner som finns tillgängliga på nätet, det är tydligt att marknaden inte blommat ut fullt ännu.
I vilket fall så lutar det åt en Mio C510 och enligt de inlägg ovanför så verkar Mio vara ett säkert märke att satsa på..

Eller? :D
av Frigge
rudra92 skrev:Tack för svar!
Efter många timmars letande på nätet har jag skapat mig en hyfsad bild över vilka navigatorer som ligger inom de ekonomiska ramarna.
Det som förvånar mig är de fåtaliga forum eller recensioner som finns tillgängliga på nätet, det är tydligt att marknaden inte blommat ut fullt ännu.
I vilket fall så lutar det åt en Mio C510 och enligt de inlägg ovanför så verkar Mio vara ett säkert märke att satsa på..

Eller? :D

Jag köpte (innan jag beställde en P350) en C510. Jag lämnade tillbaka den där jag köpte den, inte för att den var urkass utan för att jag tyckte kartorna var föör dåligt uppdaterade. Testade den i Göteborg o blev fullständigt vilseledd på större Trafikplatser, den ville åka av stora vägen bara för att snurra runt lite i Trafikplatsen för att sen ta mig ut på vägen jag nyss svängde av. Detta hände flera ggr. Den ville oxå gärna åka på gågator som mig veteligen varit just det i många år. Därför beställde jag en Mio P350 UTAN programvara för att använda den jag hade innan, Destinator 6 som jag tycker fungerar perfekt. I övrigt var C510:n en vettig maskin så att säga.
av Frigge
Fick idag hem min Mio P350. Första intrycket är verkligen bra. Nu har jag även fått in mitt Destinator 6 oxå. Suveränt med inbyggd antenn (hade en Mio 168 innan). P350:n känns verkligen gedigen.
av rudra92
Härligt!
Jag väntar fortfarande på min C510. Återkommer förhoppningsvis innan nästa vecka med utvärdering.. :D
av rudra92
Äntligen, här följer en kort recension om Mio C510E som jag upplevt den hittills:

Levererades i ett paket med cd-skivor fyllda med manualer och programvara, fönster-fäste med sugpropp, USB-kabel och bil-laddare.
Enheten kräver ingen programering utan är klar att driftsätta från start.
Dock så tog jag det säkra före det osäkra och surfade in på deras hemsida och därigenom uppdaterade den befintliga programvaran i enheten till det allra "senaste". Därtill erbjöds jag, utan kostnad, att ladda hem ett program som uppdaterar positioner för fartkameror längs vägarna i europa. Första året gratis därefter en kostnad för fortsatt prenumeration.

Vidare så tycker jag enheten fungerar klanderfritt, enkel meny där man förutom navigering kan spela upp mp3-filer, titta på bilder, prata i din telefon via bluethooth.
Finesser värda att nämna är: automatiskt byte till "natt-display" när klockan passerar en viss tid, detta innebär att de färgglada färgerna ersätts med en mörktonad kartbild för att maximera mörkerseendet hos föraren. Bluetooth detaljen tycker jag är värd att nämna ytterliggare en gång: fungerar på det sättet att den fjärrstyr din mobiltelefon så du kan ta emot och ringa samtal från den med knapptryckningar på enheten istället för telefonen.

Nackdelar: Än så länge har jag inte märkt att den visar in mig på gångvägar och liknande dock så upptäckte jag att Luleå flygplats (Kallax) inte finns med utan det närmsta är Kiruna eller Umeå.
Vidare så är det till stor del hänvisningar in till finland om du söker på nöjesparker, hotell, stormarknader osv.

Hej, Nu skall man på sommar semester och d&[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Trafikinformation brukar vara länkad till ett[…]

D4 VEA dricker olja

Ursprungligen kör D4204t5 på 0w-20. I U[…]

XC60 MY2025 - laddprobem

Jag får också samma problem med min De[…]