Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattias
Hej

Jag undrar vart man ska sätta in SIM kortet i min v70.
I instruktionsboken står det att man ska sätta i det i en box i bagageutrummet, men hittar ingen sådan box.
Men i själva telefonen är det ett uttag som är format som ett sim kort skulle kunna passa där, men det är för stort för simkortet.
Ska det möjligtvis vara en adapter där.
Skall kanske tillägga att bilen är importerad från italien.

MVH Mattias.
Användarvisningsbild
av Loner
Årsmodell på bilen?
Nokia telefoner hade väl simkortet bak, medans Ericsson telefonerna hade kortat vid knappsatsen...

Kan det vara så att telefonen vill ha ett stort simkort, isf behöver du en adapter

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
beror ju som sagt på årsmodell.
men om du har hittat en sim kortläsare under tangenterna så är det ju där du ska lägga kortet.
om du har ett kort som är stort som ett kredidkort, så får du skaffa ett nytt som är mindre
av Mattias
Ja.. ok.. så det är alltså en adapter som behövs.
När jag tittar in i hålet som sitter under knappsatsen så ser jag tre stift som ska gå i något. Men SIM kortet är som sagt för litet för det hålet.
Men vart kan man köpa en sådan adapter?

Det är en v70 t5 -01.

MVH Mattias.
av Frigge
Åk in till närmaste Volvo återförsäljare.
Användarvisningsbild
av CarMan
är inte SIM kort en standard? finns mig vetligen bara 2 storlekar.
eller?

har du ett litet kot & det passar inte iallafall? låter konstigt
av volvis
Det låter som simkortshållaren saknas
Användarvisningsbild
av CarMan
volvis skrev:Det låter som simkortshållaren saknas
aaa!!!! en som tänker till lite!

ja du ska inte bara ha ett hål, utan det ska sita en hållare där som du lägger kortet i
av Mattias
Ja ok...
Jag får höra på volvo imorgon då.
Tack för svaren.

Men finns det två olika SIM kort storlekar?
Jag trode att det bara fanns en storlek. Någon som kan länka en bild då? så att jag kan se skillnaden.

/Mattias.
av Frigge
Mattias skrev:Ja ok...
Jag får höra på volvo imorgon då.
Tack för svaren.

Men finns det två olika SIM kort storlekar?
Jag trode att det bara fanns en storlek. Någon som kan länka en bild då? så att jag kan se skillnaden.

/Mattias.
Det finns egentligen bara en storlek på sim-kort men vissa telefoner kräver att kortet ligger i en adapter som gör sim kortet till kreditkortstorlek bara för att passa i telefonen.
I din bil ska dock det lilla kortet sitta direkt underknappsatsen men med en hållare till sim-kortet.

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]