- sön 21 apr 2013, 14:11
Jag har bytt däcken för många år sedan hos någon som hette Alf Östli som hade verkstad i Kållered. Vill minnas att han var billig och gjorde det på dagen.
Det finns ett ställe som handtvättar bilar ett stenkast ifrån Mekonomen i Kungälv där jag lämnat in för biltvätt. Där byter man också däck. Har för mig det hette D Kungälvs Bilservice AB. Ligger i alla fall på något som heter Smedsgatan. Vet att många lokala företag anlitar den firman för tvätt av firmabilarna i alla fall inkl. begravningsbyrån. (Fick tipset av en som lämnar in firmabilarna där). Kan rekommenderas.
Vill dock STARKT AVRÅDA från en firma som heter "Hisingen Meck & Tvätt". Hittade den firman via skruvat.se, firman skulle nämligen vara partner till skruvat och då jag hade bråttom i höstas bad jag den firman slänga på mina vinterdäck. Fråga mig inte hur, men den förbannade amatören lyckades slå i däcket i bromsoket så hårt att skruvarna däri blev sneda, varpå oket tog emot fälgens insida. Så det var bara att åka till verkstaden och fixa ett ok som bytts året innan för en massa pengar. När jag försökte få tillbaka pengarna från firman så började den dåren skrika åt mig i telefonluren också, han hävdade att jag var någon form av rasist som skulle driva hans fina verkstad i konkurs. Jag tröttnade och tog en förlust till slut. Så lämna inte in bilen där om du är rädd om den. Numera lämnar jag bara in till ställen där jag får en rekommendation.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.