Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tombe691
Hej,

har efter två dagar i sälen insett nyttan av tillbehöret fotsteg om man ska kunna få i saker i takboxen utan att ha med sig stege. Såg i en tidigare tråd att det brukar finnas gott om sådana på blocket, såg dock inget idag men inlägget var i och för sig några år gammalt.

Någon som vet hur begagnatmarknaden för dessa ser ut idag, är det svårt att hitta, blocket, skroten ,tradera, ebay? Orginal kostar väl runt 10.000? Hur är det att köpa de som inte är orginal, såg åtminstone ett par olika företag på blocket som sålde olika varianter, någon som har några erfarenheter?
Användarvisningsbild
av Perc
Öppna dörren och kliv upp på tröskeln. ;)
Användarvisningsbild
av mhunter
Håller med om nyttan med dem, vid lastning/takbox, biltvätt, barn som ska klina in/ur, listan kan göras lång..inte minst är det snyggt oxå tycker jag. Att kliva in på tröskeln är inte ultimat, då man kommer så långt in i bilen, och lutar bakåt med resten av kroppen/ryggen.
Har själv sett då och då på blocket, så håller du koll ett tag så hittar du säkert (kolla över hela landet då de går att skicka med bussgods tex) sök efter sidosteg, sidesteps, runningboards (kärt barn har många namn)
Jag har sett modeller som inte är original, av varierande modell. De som liknar original är säkert ok, men ett par kromade helrunda rör blir nog ganska "hala" och tappar funktionen en del, mest utseende.
Hittade ett par direkt: http://www.blocket.se/vi/46044982.htm
Användarvisningsbild
av tombe691
Har redan knäckt en tröskel då plasten inte är tänkt att kliva på så fotstöd är nog att rekommendera. Så fotstöd ska det bli, frågan är bara hur mycket kalaset kommer att kosta... men det kanske är värt att hålla lite koll på blocket under några veckor och lägga upp en bevakning!

Tack för länken har inte lärt mig alla sökord ännu, running boards var ett nytt!

Tacksam för alla erfarenheter av intresse!
Användarvisningsbild
av mhunter
Ja circus 3000kr ser ju ut att gå att hitta för.. :)
Användarvisningsbild
av tombe691
frågan är bara om det går att få tag på de saknade delarna... så man inte köper grisen i säcken.
Användarvisningsbild
av mhunter
På bilderna såg ju allt ut att vara med, om det inte bara var fästdetaljer/bultar som saknades. Enkelt att kolla med volvo om de har delen på hyllan. Riktigt bra pris iaf, svårt att hitta beg under 5000.
av Thomas J
Dom på bilden är inte kompletta, alla fästerna är ju lika långa på bilden.
Det är dom inte i verkligheten.
Användarvisningsbild
av tombe691
kollade upp vad de saknade fästena kostade hos volvo, ca 1800 per sida :( då blir 3000 plötsligt ink frakt nästan 7000.
av Thomas J
Oj väldigt dyrt för 2 fästen.. 7 tusen för beg är lite dyrt, när nya kostar runt 9 tusen

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]