NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Hellrider skrev:
Hellrider skrev:
AndreasC skrev:Tänk på hjärtat gullet och håll dig till ämnet ..och jag utökar den med en fråga.

Vad ingår i en tusenmila service ? Är det bara oljan man byter på bilen eller skall man påpeka om något annat ? Är det olika moment som ingår i en service beroende motortyp ?

Mvh AndreasC
öö hjärtat??tror nog det skulle kunna vara du som hetsar upp dig över struntsaker,det var la du som gnällde över nån tidg bil med nåra "hypokondrifel" å fick den inbytt eller,,snacka om att hetsa upp sig i onödan,,glöm inte att du skall behandla andra som du själv skulle vilja bli behandlad.
Hoppas inte du säljer saker också,för då har du garanterat stött på din brorsa med samma påhittade fel över dina produkter också,tänk nu på hjärtat å gå å kolla dig!
det vore kul å kolla hur nöjd den nye ägaren är med din förre detta inbytta bil!ska rota lite i det kanske!Om den nu är såld igen
det där är faktiskt ganska intresant. jag vet inte hur många sånna fal jag sett. en kund glagar på allt, verkstan gör vad den kan, men visa fel upträder aldrig på verkstan. biavdelningen ställer upp & byten in bilen till förlustpris. en ny ävere köper bilen & det är den bästa bil han haft...
av Frigge
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
Hellrider skrev: öö hjärtat??tror nog det skulle kunna vara du som hetsar upp dig över struntsaker,det var la du som gnällde över nån tidg bil med nåra "hypokondrifel" å fick den inbytt eller,,snacka om att hetsa upp sig i onödan,,glöm inte att du skall behandla andra som du själv skulle vilja bli behandlad.
Hoppas inte du säljer saker också,för då har du garanterat stött på din brorsa med samma påhittade fel över dina produkter också,tänk nu på hjärtat å gå å kolla dig!
det vore kul å kolla hur nöjd den nye ägaren är med din förre detta inbytta bil!ska rota lite i det kanske!Om den nu är såld igen
det där är faktiskt ganska intresant. jag vet inte hur många sånna fal jag sett. en kund glagar på allt, verkstan gör vad den kan, men visa fel upträder aldrig på verkstan. biavdelningen ställer upp & byten in bilen till förlustpris. en ny ävere köper bilen & det är den bästa bil han haft...
Ja, det har jag varit med om oxå flertalet ggr.
Vissa symtom sätter sig verkligen i huvudet på folk o även om det är åtgärdat släpper man det inte riktigt verkar det som.
O vad gäller den nya ägaren till en sån bil.... det man inte vet lider man inte av brukar man ju säga :wink:
av Hellrider
Frigge skrev:
CarMan skrev:
Hellrider skrev: det vore kul å kolla hur nöjd den nye ägaren är med din förre detta inbytta bil!ska rota lite i det kanske!Om den nu är såld igen
Ja, det har jag varit med om oxå flertalet ggr.
Vissa symtom sätter sig verkligen i huvudet på folk o även om det är åtgärdat släpper man det inte riktigt verkar det som.
O vad gäller den nya ägaren till en sån bil.... det man inte vet lider man inte av brukar man ju säga :wink:
Jaha hans tystnad är ju talande!! :D

När e det dags å lämna in bilen för lite fel igen då??El ville frun behålla den här denna gång,nåt måste hon väl gnälla över?
Användarvisningsbild
av Loner
Tråden har spårat ur.
Låser!

/L
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]