Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OssianF
Finns det flera på detta forum som har tappat/förlorat den blå dekalen/klistermärket med ordet "VOLVO" på blå bakgrund i det runda järn-märket i grillen? I s. f. kan det finnas en lösning! Hittade en snubbe på nätet som sålde dessa till ett överkomligt pris. Original måste man byta hela järnmärket efter att ha demonterat hela kylarmaskeringen. Detta till en kostnad av dryga 1000-lappen. Jag köpte 2 märket för det facila priset av 16 US dollar inkl. allt. Adressen till sidan : http://www.davebarton.com/.
Skickar med tre bilder inkl den enkla bruxen.
Har inte provat att sätta dit märket ännu eftersom det rekommenderas att göra detta vid högra temp än det är nu, mellan 21 och 32 grader Celsius.

Bild

Bild

Bild
av Tim
Järmärket kostar mellan 150-200kr i Volvo handeln och grillen behöver inte demonteras. Den sitter bara i clips i grillen och går lätt att bryta dän om man tar en mindre spårmejsel och bryter i underkant. Tar högst 1minut att byta den. Så att köpa en dekal för 16dollar känns rätt ovärt.
Tim skrev:Järmärket kostar mellan 150-200kr i Volvo handeln och grillen behöver inte demonteras. Den sitter bara i clips i grillen och går lätt att bryta dän om man tar en mindre spårmejsel och bryter i underkant. Tar högst 1minut att byta den. Så att köpa en dekal för 16dollar känns rätt ovärt.
Där ser man vad olika uppgifter man får. Mina uppgifter kommer från Bilia Haga Norra, men kanske jag uttryckte mig oklart till mannen vid reservdelsdisken.
Det var för övrigt inte järnmärket som saknades utan själva VOLVO-märket mitt i järnmärket.
Sajten jag angav innan har inte bara de märken jag köpte utan en hel uppsjö till många olika volvo-modeller.
Jag måste rätta mig själv : Det var inte Bilia som gav mig besked om kostnaden utan en bilmekaniker på Upplands Motor. Han sa att hela jobbet enligt hans prislista skulle gå på drygt 1000 kronor.
Rätt skall vara rätt!
Inte är väl grillen lätt att ta loss på S/V60? (Ja, jag ser att du har en V70)
Jag har en S60 2011. Är det lätt att ta bort järnmärket? Bilen skulle se tuffare ut utan den.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]