Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rattmüff
Jag vet, svårt att sätta rubrik och en skadad fråga kanske, har inhandlat en ny V70 och vi fick i samband med det ny parkeringsplats, jävligt risiga där vi har vår bil, vintrarna har förstört asfalten så det är dels djupa hål men även snett och skevt, hur man än parkerar så står bilen lutad, ganska mycket.

Står man bakom ser bilen helt sned ut, skratta inte utan det är en seriös fråga, vi använder inte bil överdrivet mycket så den kommer stå där en del, är det dåligt för bilen, påverkar det eller försämrar något iom att en sida belastas mer sas, eller är jag bara öerdrivet pedant och bör sova lugnt istället?

Tacksam för svar, gärna seriösa.
Användarvisningsbild
av Vojje
Rattmüff skrev: Tacksam för svar, gärna seriösa.
Inte alltid så lätt :mrgreen:

Jag skulle rekommendera att ni backar in bilen varannan gång.
Tänk också på att det finns fall då Volvosar blivit kopiöst svårstartade av att stå i lutning, då bränsletanken innehållit mindre än en kvarts tank.
av Rådlös
Är det din egen ägandes parkeringsplats eller tillhör den något fastighetsbolag eller liknande? Om det är det senare så tycker jag att du skall trycka på för att få asfalten reparerad.
Är det din mark så kan man väl föreslå att du köper lite grus själv och fyller upp ojämnheterna. Asfalt blir nog dyrt för dom kör nog inte ut bara en ½ kubikmeter om dom inte råkar ha ett större projekt i närheten. Men då skall man ha stor tur med timing etc. etc. Den måste ju läggas ut och planas samt vältas medan den är varm.
Krossgrus kan du i princip köpa i papperssäckar och köra själv om du förklarar för grusgropen hur det ligger till. Det finns ju även hyrsläp om du har dragkrok?
av svedan
Om du menar att t.ex. vänster sida står 5 cm lägre än höger, påverkar det i stort sett noll. Du har lika belastning på sidorna som om den står "rakt". Påverkar som att ha handväskan kvar i passagerarsätet. Sov lugnt. :wink:
Användarvisningsbild
av gooose
inga problem med bilen pga detta
men har du värmare i bilen så kan det vara så att den tidigare slutar att gå på tidur/direktstart då den tror att det är för lite soppa i tanken

Så länge alla 4 hjulen är i backen så är det inga problem för bilen

//Gooose
Användarvisningsbild
av gooose
Perra83 skrev:Finns det risk att regnvatten rinner in där det inte ska? Tånker då på luftintag mm där framför vindrutan.
Nej det skall det inte göra

Självklart finns det bilar det kan ända på men då är det fel på den

//Goose
Ardic 612D

Antar du menar 912,har bytt lager på 2st. H[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider[…]

Volvo car UX

Chattade precis med Volvo support, och planen &aum[…]

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]