Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet ej om detta hör hemma i denna tråd, men jag skriver ändå. Problemet jag har är att Volvo ännu inte tycks ha tagit fram en färgpenna för att laga stenskott i lacken. Har hört med ÅF på tre olika ställen och fått samma svar, "finns ej". Mailat Volvo i Göteborg men ej fått något svar ännu. Den går bara att köpa som spray men det fixar man ju inte små, små stenskott med. Det gäller färgen Biaritz-blå 705-16. Är det någon som har samma problem med andra färger kanske, eller som vet var färgpennan med "min" färg finns att köpa????

D3 Momentum
Av nyfikenhet, är detta en typ av Färgpenna som du använder själv eller som dom gör på verkstan? Det kan bli dyrt att få små stenskott lagade...
Användarvisningsbild
av SoKn
Jag har också hört ett vinande ljud i landsvägsfarter. Misstänker att det är samma fenomen som mobe och kidu beskrivit.

kidu: Jag vet inte om jag förstår din norska korrekt, men menar du att det kommer från någon av sidorutorna?
av kidu
Det är fönstret på passagerarsidan som är den skyldige. Om en sänker fönstret bara lite hörs ljudet ännu bättre.

Du kan också försöka bevege litt på fönstret när du kör, så du hör du det definitivt.
Svar till Avuriel
Det är en färgpenna som jag använder själv. Hade en sådan till min V50 tidigare, fungerade mycket bra. Den var dock inte blå som den jag vill ha nu.

D3 Momentum

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]