Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Privatimport enligt Transportstyrelsen.
Man kanske kan se den verkliga mätarställningen via DICE men det är väl busenkelt att nollställa den också med hjälp av en Kina Dice?
Man får försöka ta reda på varifrån den kommmer och om det finns nån servicebok från ursprungslandet och sen ringa till dom servicefirmor som står där för att höra om dom verkligen gjort service och vilken mätarställning som var då.
Det gjorde jag på en importerad bil innan köp och fann att servicefirman aldrig gjort nån service på den bilen, inget köp då kan jag säga.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... aruppgift/
Fordonsdata
Fordonsstatus:I trafik (2013-03-27)
Tillfällig registrering:Nej
Privatimport:Ja
Antal ägare:1
Yrkesmässig trafik:Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2013-03-27
I trafik första gången i utlandet: 2003-11-27
be någon med dator koppla upp sig å kolla fall milen stämmer ? dom kan ju nolla "dim"? hyffsat enkelt om jag förstått de rätt ( dvs instrumentpanelen) men dom andra styrenhetern brukar tydligen tala en annan historia som inte går å nolla.

be nån volvomek kolla över alla styrenenheter i bilen å skriv ut vilka miltal dom olika boxarna säger, om så är fallet tar dom nog tillbaka bilen när du börjar anmäla folk för bedrägeri.
johanfl skrev:Mama mia! Stronzo!
Ingen dokumentation från Italien alls?
Och ändå köpte du den?
Ja då vet jag inte.
Kör och var glad eller lev helvete och försök få köpet hävt.
Har läst lite om just italienimport. Det är inte alls ovanligt att servicebok och sånt saknas. Man är inte alltid så noga med sånt där även om man servar bilarna. Det är ju bara några papper...

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]