Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JanneV70
Tjena.
På min 850-94 2,4 10V så kommer det och går ventil tick på en ventil.
Spelar ingen roll om motorn är kall eller varm eller vilken typ av olja som är i motorn.
Motorn har rundat 22.000 mil och den har låtit likadan sen 18.700 mil.
Är det dags att byta en lyftare eller kan man "flusha" motorn som jag har läst här?
av roh66
Hej!

Nu vet jag inte hur kamaxeldrevet är fäst till axeln på just din motor.
Hadde exakt samma symtom på min b234f.
Det var drevet som var "löst",och tillslut gick rörpinnen av.(Ventilsallad).
I typ 3-4 år körde jag med tickandet innan raset.
Kolla så att drevet sitter som det ska. :wink:
av *pettson*
Åtgärd1: Ned med tråget och tvätta.det invändigt samt tvätta eller byt silen på oljepickupen.
Om det inte slutar: Åtgärd 2 som är byte av tryckare. Alltid komplett servicesats.
av JanneV70
Tackar för svar :)
Sålde eländet i stället till en som hade lust att meka med den :)
av *pettson*
Det är en lösning på det hela. Men hellre det än en tattarlösning som gör någon annan förbannad eller luspank då man köpt den i god tro. För du berättade om det? Eller så märkte köparen av det?
av JanneV70
*pettson* skrev:Det är en lösning på det hela. Men hellre det än en tattarlösning som gör någon annan förbannad eller luspank då man köpt den i god tro. För du berättade om det? Eller så märkte köparen av det?
Klart jag gjorde nya ägaren OBS på det..Och han hörde det..
Bilen såldes som ett rep objekt till en 18 åring som hade med sin far när de hämtade bilen.
Så allt gjordes öppet och ärligt.
av *pettson*
JanneV70 skrev:
*pettson* skrev:Det är en lösning på det hela. Men hellre det än en tattarlösning som gör någon annan förbannad eller luspank då man köpt den i god tro. För du berättade om det? Eller så märkte köparen av det?
Klart jag gjorde nya ägaren OBS på det..Och han hörde det..
Bilen såldes som ett rep objekt till en 18 åring som hade med sin far när de hämtade bilen.
Så allt gjordes öppet och ärligt.
Precis så ska det gå till.. Det blir +1 på det.
av JanneV70
Tackar :D
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]