Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lindstrom90
volvo s60 t5 320hk 18400 mil

Har ett dilemma, min turbo laddar inte ibland när jag gasar och den känns som en 2.4 bil :p

Vad kan det vara som spökar iochmed att den laddar fullt ibland och ibland inte alls :cry:

några förslag? ja kan inte komma på något tyvär
Senast redigerad av 1 lindstrom90, redigerad totalt 0 gånger.
av Xuri
lindstrom90 skrev:volvo s60 t5 320hk 18400 mil

Har ett dilemma, min turbo laddar inte ibland när jag gasar och den känns som en 2.4 bil :p

Vad kan det vara som spökar iochmed att den laddar fullt ibland och ibland inte alls :cry:

några förslag? ja kan inte komma på något tyvär
trasig magnetventil ? funkar inte den har du bara grundladdtryck å de lär inte vara många hekto :p
av Tobzter
Med så mycke pulver under huven skulle ja rekommendera en eftermarknads magnetventil från autotech ..den håller laddtrycket bättre
av Andis
Ser fram mot rapporten.
Har varit frestad på den magnetventilen.
Rapportera om det blev bättre än med original ventilen.

(Byte min magnetventil till en ny original förut just för att det vart som du skrev kändes som utan turbo)

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av milfshake
Flintskallen skrev:Någon här som testat denna:

[youtube]znQ8oEA_2WI[/youtube]

Verkar vara lite mer slittålig...
Jag har den i min s60R och det blev en klar förbättring. Men då vet jag visserligen inte om min gamla orginal ventil var trasig, men utgår ifrån att den var hel.
Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]

Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]