Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av IamEsse
Hej!

Jag har kopplat in en iPad mini i V70 - 09:a och den vägrar ladda via bilens USB-uttag. Det är lite lustigt tänker jag för så vitt jag vet kräver inte iPad mini mer ström än en iPhone 5.

Är det någon som har mer erfarenhet av detta?

vänligen
/P
av JHg
USB uttaget ger inte tillräckligt med ström för iPad (mini eller vanlig). Du måste använda en ciggladdare som ger 2A.
av IamEsse
Verkar så - tycker bara det är konstigt för det är samma laddare som till iPhone på minin.

Tyvärr gör ju extra laddare att det inte går att styra plattan från instrumentpanelen eller ratten.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja det kräver extra stark 12-voltsladdare.

Jag kör själv med Ipad mini. Den går dock utmärkt att styra via Blåtanden om du har detta. Jag kör detta och får tex ut ljudet från röststyrningen i GPS:en i högtalarna.
av bjornligan
IamEsse skrev:Verkar så - tycker bara det är konstigt för det är samma laddare som till iPhone på minin.
.
Nej det är ej samma. Likadan kontakt men ipadens orkar ge mer ström
av vicster
Eftersom laddarna såg exakt likadana ut så trodde jag också det var samma, så jag tog helt enkelt och kollade på undersidan för att se skillnaden - ingen. Alltså, iPhone 5 och iPad mini laddarna har båda output; 5V och 1A. iPad (ej mini) har dock en annan laddare och högst troligt starkare output.

Bottom line; det borde fungera :roll: Har inte provat minin i min S60 än men får kanske tillfälle snart..
av Gameburg
Ett standard usb-uttag kan leverera max 500mA medan USB 3,0 (ofta blåa invändigt) kan leverera mer.
Misstänker att utgången i bilen är reglerad till 500mA.

Vill man så kan man in och trixa till en egen 5V ingång i usb'n så att man får ut mer ström, men då gäller det att man vet vad man gör
av Gameburg
Finns kanske en annan lösning på ditt problem, det finns parallell-kablar för små hårddiskar som tar strömmen från två uttag men bara data från ett. Då skulle du kunna ha en ciggplug + usb ansluten och även ladda. krävs lite mer kablar och kanske ngn adapter men borde funka fint.
Användarvisningsbild
av Brainy
En tanke om detta är ett stort problem vore ju att köpa någon form av usb-hub med extern strömmatning, tex.
En sån här http://www.dustinhome.se/product/501004 ... SiteSeeker och sen mata den med något sånt här http://www.netonnet.se/art/dator/laptop ... 7221.4223/ beroende på vad hubben visar sig vilja ha för matning (framgår inte av dustin-länken).
Sen skulle jag självfallet leta efter så små grejer som möjligt för så diskret montering som möjligt, men har du t.ex. en brodithållare för mini'n på mittkonsollen så borde grejerna gå att gömma inuti mittkonsollen.
av corzair
Jag kan ladda min ipad i bilen så verkar konstigt att det inte går med mini isf, däremot har jag märkt att från och till funkar det inte att ladda min iPhone 5, jag har två stycken, och ibland säger den att det inte stöds av den här laddaren, testar då den andra och den funkar utmärkt, och ibland är det den andra telefonen som strular, undra vad det kan bero på?
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]