Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av tjabas
jag funderar på att beställa en autocom cdp+, från kina, denna ska klara en hel del olika bilmärken, är det någon som provat denna?
av m2c
Jag har autocom och dice, fördelen med autocom är att den går att installera på alla windows, och som sagt tar nästan alla bilmärken. Dock så är 2012.3 lurig att installera då du behöver en aktiveringskod för varje dator du ska installera på (den får du oftast av försäjaren av kina klonen). 2012.1 finns dock crack släppt till, så den kan du installera på alla datorer du vill.
av T-rex
autocom cdp verkar ju lovande, 768kr med frakt, men är den enkel att jobba med? kanske enklare än dice?
av timebandit
Autocom verkar hyfsat men jag rekommendrar er verkligen att gå in på Autocom.se och läsa om deras mjukvara.
Finns en PDF som visar vad den klarar för respektive bilmodell och årsmodell. Finns ju en hel del styrenheter i dem nyare bilarna som inte står listade.
Så vill man kunna göra allt med en Volvo så är det nog fortfarande VIDA/DICE som gäller.
av tjabas
jag fick äntligen prova en cdp+ av en kompis, den var mycket lätt använd, mycket mera lätt använd än dicen,
med mjukvaran följde det med en crack som var enkel att installera när man väl förstog hur den installerades, instruktionerna som följde med skivan stämde inte.

den klarade iaf. läsa ut allt alla felkoder som dicen gör,samt att den tar många fler bilar än volvo.
av timebandit
Ni som har Autom, kan ni kolla efter om ni kommer åt följande ordenligt.

CPM, ICM, ECM, TCP, SWM, TRM, AEM, PDM, ADM.

Även så är jag intresserad om det går att nolla adaptionen samt nolla räknaren för DPF etc. Även tvångskörning av regenerering av DPF är av intresse.

Då kanske man borde fundera på Autocom istället för VIDA/DICE...
av mva2se
Moen skrev:http://www.aliexpress.com/item/2012-sup ... 63060.html
jag köpte denna hemma på 4 dagar med DHL. hade en sån vanlig dice som finns på ebay men den gick sönder denna känns mkt mer seriös! sett dessa på annons på blocket\tradera funkar skitbra!
Jag beställde också denna variant, alltså DicePro(och inte den mera vanliga modellen som alla andra skriver om här på forumet). Jag fick den häromdagen men datorn får inte kontakt med DICEn.

Jag har inte kört den vanliga installationen ännu, utan laddat ner följande, färdiga VMWare-image (XP SP3) av VIDA härifrån: http://www.volvoxc.com/forums/showthrea ... ayer-Image
VIDA startar som den skall, såvitt jag kan se, själva DICEn verkar också starta(grön lysdiod blinkar), men datorn får inte kontakt med DICEn. Varken via VIDA eller via DICE Diagnostic. DICE diagnostic har jag också kört från värdmaskinens operativ (W7 Pro/64), men inte heller där får jag kontakt med DICEn

Någon som har någon ide?

/Mats
av Slezii
Vet inte om det hjälper dig men jag kan berätta att jag har lagt ner en massa tid innan jag fick den till att fungera. Har testat med windows xp pro, det funkade inte, Windows 8, funkade inte och till sist med vanlig windows xp och den fungerade utan problem. Alla installationer var virtuella på lapptop med Windows7 home 64 bit.
Slezii :-(O)
av mva2se
Jo, precis, efter att ha läst igenom forumet så verkar det vara XP SP3 som gäller, och eftersom jag hämtade en färdig image så kan det vara något problem med den. Jag skall göra en egen, komplett installation i VirtualBox, från skivan som levererades med DICEn.

Men, det jag tänkte på var också om det är någon skillnad mellan den mera vanliga DICEn som de flesta verkar använda,och denna nya modell DICE Pro, den med skinnväskan osv. Om det går att använda samma drivrutin osv.?

Lite mera info kring felet så här långt:
- Om jag startar DICE Diagnostic så är 'Select device'-boxen tom. Men om jag ansluter DICEn så dyker det faktiskt upp en device 'DICE-206751', vad nu det betyder. Den verkar dock inte vara connected.
- Trycker jag på 'Connect' så får jag felmedelande 'PassThruOpen() failed: 8', vilket ser ut som ett felmeddelande på ganska låg nivå. Tämligen intetsägande...

:/
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 241

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]