- mån 01 apr 2013, 14:31
Ok, tack för hjälpen:) Ska kolla deras forum, men av dessa så rekommenderar du Gas eller Jbl-lådan till detta steg?
Mabuse skrev:Kicker-lådan och GAS-lådan har ungefär samma avstämning, och går riktigt djupt ner i frekvens. Jag hittar inga tekniska data på slutsteget, så där har jag inga kommentarer. db-akuten anger inte känsligheten i siffror bara att det är "mycket hög känslighet" och det betyder nada och inget.
Jag hade JBL's GT4-serie i i sluten låda i min gamla bil, och det rockade på bra.
GAS och JBL-lådan har 2 ohm, Kicker har antagligen 2ohms element som parallellkopplas till 1 ohm (vilket jag inte skulle rekommendera) eller seriekopplas till 4 ohm. Jag kör själv så i min nuvarande konfiguration (2x DLS RW10i).
Jag lyssnar själv inte på techno, så där har jag inte så mycket input. Känner dock på mig att man behöver en snabb bas med lite efter-ringningar i lådan, och då är kanske en sluten låda bättre. Ärligt talat, gå in på http://bilstereoforum.se och hör med dem. Det finns flera duktiga stereobyggare där som har bredare musiksmak är mig.
Ok, tack för hjälpen:) Ska kolla deras forum, men av dessa så rekommenderar du Gas eller Jbl-lådan till detta steg?