Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Japp nu har jag köpt mig en V70. Har letat som en tokig och så idag så hittade jag en. Det blev en import MEN allt verkar stämma till 100%, jag har fulla garantier på milen och papper från besiktningen i Tyskland osv. Det är en 03:a uttagen November 02, den har gått 15000mil och har haft en ägare. Bilen är importerad från Volvo i Tyskland och som sagt den är i toppskick. Svenska menyer och språk får jag programmerat och priset blev enligt mig helt Ok för en 03:a med Xenon,regnsensor, elstolar med minne samt värme, antisladd (inte bara antislir som dom flesta har) mm mm.

Ja det var bara det jag ville säga :lol:
Användarvisningsbild
av lilleman
gratulerar det är alltid kul med ny bil själv kan jag inte sova på natten innan man ska hämta den man känner sig som ett barn på julafton lycka till med kärran :) mvh/roger
av grabb85
Grattis mycket bra val måste jag säga, får man fråga hur mycket du gav för den? själv så köpte jag min v70 D5:a för ca 6 månader sen och är helnöjd köpte även jag bagagnat.

Blev en 04a sport som hade gått 13300mil som jag gav 193k för men även då massa go utrustning som premium sound, xenon, baslåda och telefon.

men lycka till och hoppas att du blir lika nöjd som jag är med min.

Mvh Henke
Dykaren skrev:Japp nu har jag köpt mig en V70. Har letat som en tokig och så idag så hittade jag en. Det blev en import MEN allt verkar stämma till 100%, jag har fulla garantier på milen och papper från besiktningen i Tyskland osv. Det är en 03:a uttagen November 02, den har gått 15000mil och har haft en ägare. Bilen är importerad från Volvo i Tyskland och som sagt den är i toppskick. Svenska menyer och språk får jag programmerat och priset blev enligt mig helt Ok för en 03:a med Xenon,regnsensor, elstolar med minne samt värme, antisladd (inte bara antislir som dom flesta har) mm mm.

Suck att folk aldrig lär sig,,,det enda positiva e ju att den gått över 15000 å då hade ju ändå dom svenska bilarna´s maskinskada slutat å gälla....
Hellrider skrev:
Dykaren skrev:Japp nu har jag köpt mig en V70. Har letat som en tokig och så idag så hittade jag en. Det blev en import MEN allt verkar stämma till 100%, jag har fulla garantier på milen och papper från besiktningen i Tyskland osv. Det är en 03:a uttagen November 02, den har gått 15000mil och har haft en ägare. Bilen är importerad från Volvo i Tyskland och som sagt den är i toppskick. Svenska menyer och språk får jag programmerat och priset blev enligt mig helt Ok för en 03:a med Xenon,regnsensor, elstolar med minne samt värme, antisladd (inte bara antislir som dom flesta har) mm mm.

Suck att folk aldrig lär sig,,,det enda positiva e ju att den gått över 15000 å då hade ju ändå dom svenska bilarna´s maskinskada slutat å gälla....
Och med det menar du? Bara för att det är import så behöver det inte vara skit. Jag har kört import förrut och gö det nu med. Har man bra papper osv så behöver det inte vara fel.
av Dykaren
grabb85 skrev:Grattis mycket bra val måste jag säga, får man fråga hur mycket du gav för den? själv så köpte jag min v70 D5:a för ca 6 månader sen och är helnöjd köpte även jag bagagnat.

Blev en 04a sport som hade gått 13300mil som jag gav 193k för men även då massa go utrustning som premium sound, xenon, baslåda och telefon.

men lycka till och hoppas att du blir lika nöjd som jag är med min.

Mvh Henke
150 000kr gav jag för den och då fick jag med vinterdäck på fälg som dom skaffade samt dom står för lite saker som behövs fixas, ändra till Svenska i dator osv.
Dykaren skrev:
Hellrider skrev:

Och med det menar du? Bara för att det är import så behöver det inte vara skit. Jag har kört import förrut och gö det nu med. Har man bra papper osv så behöver det inte vara fel.
Bra papper ? Hmmm....... har hört det förut tyvärr.
Har du kollat upp den något i Sverige ?
Tidigare Garantireparationer tex ?
Frigge skrev:
Dykaren skrev:
Hellrider skrev: Suck att folk aldrig lär sig,,,det enda positiva e ju att den gått över 15000 å då hade ju ändå dom svenska bilarna´s maskinskada slutat å gälla....
Bra papper ? Hmmm....... har hört det förut tyvärr.
Har du kollat upp den något i Sverige ?
Tidigare Garantireparationer tex ?
Den kommer från en Volvohandlare i Tyskland, jag har besiktningspapper på den osv. Handlaren är en välkännd handlare med goda recentioner. Han skrev utan omsvep kontrakt på att han garanterar att milen stämmer!!
Användarvisningsbild
av CarMan
vi diskutera detta med garanterade mil i an annan tråd & jag vart lite nyfiken på hur avtalet ser ut?
hur har dom srivit för att garantera milena? & vad händer om det inte stämmer.

jag känner inte till en enda svensk återförsäljare som vågar skriva under på att en bil har garanterade mil, inte ens dom svenska.

skulle vara skoj att få ditt regg nummer via PM, bara för att kolla lite.
av Frigge
CarMan skrev:vi diskutera detta med garanterade mil i an annan tråd & jag vart lite nyfiken på hur avtalet ser ut?
hur har dom srivit för att garantera milena? & vad händer om det inte stämmer.

jag känner inte till en enda svensk återförsäljare som vågar skriva under på att en bil har garanterade mil, inte ens dom svenska.

skulle vara skoj att få ditt regg nummer via PM, bara för att kolla lite.
Håller med ! Skulle VÄLDIGT gärna vilja kolla upp det lite själv.
Service Subaru XV

Inte en sån då? Om det är vad s[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]