Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ja, det priset var saftigt faktiskt. Känns som sagt rätt overkill för 2 däckbyten per år.
Även om man mekar mycket känns det overkill faktiskt. Mekar man har man pallbockar ändå (man ska ALDRIG vara under en bil med endast en domkraft, oavsett om den kostar 100kr eller 100kkr!)

Den ser onekligen fin ut och fungerat säkert galant, och är troligen värd sitt pris. Men det är ändock lite overkill för dom allra flesta privatpersoner.
Jag tycker att har man platsen bör man köpa en stor klump. En hyffsat bra brukar ligga på runt 2-2.5k. Man kan även ha turen att få köpa en ifrån en däckverkstad. Jag blev erbjuden en av min f.d. däckgubbe, som tyvärr skulle lägga ner, för 3k. Tyvärr var jag tvungen att avböja då jag helt enkelt inte har platsen för den :(
Den var ca 1år och nyservad, och hade kostat runt 10k ny.
joel80: Kan det vara så att du skrev din text på samma rad som länken till citatet? Då kan jag tänka mig att texten kan komma så. Lägg helst länkar på en egen rad och börja på en ny rad med den egna texten.
Användarvisningsbild
av joel80
Nej jag tycker inte jag gjorde något konstigt.. så här ser det ut:
Bild
av Andis
Ja 3000 kr för en domkraft är lite pengar.

Men jag ångrar att jag inte köpte en känd kvalitets domkraft från början.

Nu har jag redan lagt 2000 kr på en domkraft som bara var att kasta.

Köpte den föresten när jag hade så tung bil att vanliga domkrafter sjönk genom asfalten :-)
Ska man bara byta däck osv gå duger dem billiga, för man ska ändå inte ligga under bilen.
Dem är ändå certade för 2 ton, det är nästan vad hela bilen väger.

Ska man ligga under bilen så ska man ändå använda pallbockar.
Men kolla oljan 2ggr/år för att se att den inte läkt, och sedan är det bra att göra maxlyft med den några gånger utan vikt.
Maxlyft brukar man göra med truckar bara för att gå igång smörjningen och se att inget läcker
Användarvisningsbild
av joel80
Dom billiga domkrafterna har väl ingen olja som kan läcka? De är väl bara mekaniska?
Biltema tar 139 kr för en saxdomkraft som tar 1,5 ton. Dom tar 99 kr för en hydraulisk pelardomkraft som lyfter 2 ton. Clasisjön tar liknande priser, men dom har inga saxdomkrafter. Så man måste nog titta på priset två gånger. :???: :shock:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]