Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, märkte nyligen på min V70 (automat om så behöver vetas) att det viner från motorrummet, ibland låter det ingenting sen helt plötsligt kan det bara börja igen.
Det kan vina någon minut sen slutar det, sen kommer det tillbaka igen.
Det händer speciellt när man gasar upp till rätt hastighet eller svänger samtidigt som man gasar, står man bara still och vrider på ratten kan det låta men inte allt för ofta egentligen.

Det hela påminner lite om servo, remmen men samtidigt så brukar ju sådant vin från remmen vara i början och sluta när väl remmen fått fäste.
Ljudet påminner lite om när man håller fullt rattutslag, ett väldigt speciellt vinande eller hur man ska beskriva de hela.

Har inte minsta lilla aning vad det kan vara men börjar bli riktigt irriterande och gör mig lite orolig att någonting håller på att gå sönder, servon eller någonting annat men kan inte komma på vart jag ska börja felsöka.

Vet att allting blev lite konstigt formulerat men kom inte på hur annars jag skulle beskriva det hela.

Tacksam för svar
Mvh, Tommy
Det låter som din servopumpa :( ....vh gälleryd
Lättast tycker jag är att hänga av multiremmen och snurra på alla hjul. Så brukar det höras vilket som är dåligt.
Byte remspännarens hjul brukar ge upp. Sen kan det va Ac hjulet,servon generatorn men det borde du höra om remmen är bort kopplad

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]