Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swemax
Blir inte dubbla förmånsvärden
Det blir förmånsvärden för den bilen du haft längst i den månaden du byter
Användarvisningsbild
av Guligan
Men plötsligt händer det! Att man får en årgång nyare bil än den man beställt. En bekant beställde för drygt två år sedan en XC60 D5 AWD MY11. I dealen ingick fri service. Det blev till slut en MY12, 10 hk extra, men fria servicen var ju avtalad från början så den fick han behålla :)
av Johanu71
swemax skrev:Blir inte dubbla förmånsvärden
Det blir förmånsvärden för den bilen du haft längst i den månaden du byter
Har kört tjänstebil i 13 år och aldrig kollat upp det. Litat på vad bilansvarige sagt till mig. Har kollat nu och precis som du säger så är det så att man räknar på den bil som man haft längst den månaden. Tack för tipset. :lol:

Då vill jag ha min bil NU!!!
av perhall
Guligan skrev:Men plötsligt händer det! Att man får en årgång nyare bil än den man beställt. En bekant beställde för drygt två år sedan en XC60 D5 AWD MY11. I dealen ingick fri service. Det blev till slut en MY12, 10 hk extra, men fria servicen var ju avtalad från början så den fick han behålla :)
Schysst!! Jag tror att om man har full insyn i systemen och bestämmer exakt rätt modell väldigt sent (typ den ej modifierade D4-motorn börjar ta slut) och sen går in och ändrar så sent det går kan man få den nya. Ibland går det ju inte alls, t ex om det är en utgående modell eller en ORE, för då prioriteras de i produktionen./PH
Användarvisningsbild
av philipsguy
Själv hade jag en bekant som fick sin XC60 med "keps" veckan innan Sensusutrustade modeller rullade ut så it cuts both ways
Användarvisningsbild
av Jensen
Volvo har till ÅF gått ut med att inga bilar ändras till MY14 oavsett när hur och vad man beställt.
av Johanu71
Den hoppade precis från från Steg 2 till Seg 5 och nu är det helt plötsligt byggvecka v.14 och leverans v.17 :lol:
Ser ju bra ut. Hoppas Bra Bil i Upplands Väsby är hyfsat kvicka med drag, vinge etc. Så kanske v.17 blir 16 eller ännu helre 15.
Steg 5 innebär väl att bilen är i stort sett halvklar. Då borde den ju lämna fabriken nästa vecka.

Rullar banden i Gbg under påsken eller får alla vara lediga, någon som vet?
av Johanu71
Har sett flera bilder på XC70 MY14 och jag känner att jag valde rätt som tog en sen MY13. Gillade inte riktigt de blygsamma förändringarna på XC70. Hade hellre sett mer av nya XC60 i fronten. Nya instrumenten ser väl ok ut men de är inget som får mig att ångra mitt val.
Skall bli så skönt att slippa BMW:n. Aldrig mer BMW! eller i och för sig en BMW med x-drive är ju en helt annan sak. Aldrig mer en BMW 2WD
Dessa vintrar har varit förjävliga med 520d. Ingen bra vinterbil i mina ögon utan x-drive.
av Hertsh
Det jag gillar med MY14 är bakljusen som blir "långa". Det övriga är trams. Vinkel runt dimljus istället för ram är ointressant. Bikakemönstrad grill är till och med fulare än dagens rutiga.

Såvitt jag förstått är allt annat i stort orört. Var glad att det blir en MY13, du får ju den tidigare än 14. Själv har jag en 12 och har aldrig varit mer nöjd med en bil.
av perhall
Johanu71 skrev:Har sett flera bilder på XC70 MY14 och jag känner att jag valde rätt som tog en sen MY13. Gillade inte riktigt de blygsamma förändringarna på XC70. Hade hellre sett mer av nya XC60 i fronten. Nya instrumenten ser väl ok ut men de är inget som får mig att ångra mitt val.
Skall bli så skönt att slippa BMW:n. Aldrig mer BMW! eller i och för sig en BMW med x-drive är ju en helt annan sak. Aldrig mer en BMW 2WD
Dessa vintrar har varit förjävliga med 520d. Ingen bra vinterbil i mina ögon utan x-drive.
Aldrig mer BMW... du menar aldrig mer 2WD? Det är inte mycket bättre traction i V70FWD än i 520dRWD. Överhuvudtaget är traction ganska dålig i v70FWD, inte som gamla Saabar... däremot är Volvon en bättre vinterbil än BMW:n i övrigt, tycker jag. Bättre komfort på dålig väg, bättre backspeglar, bättre helljus... fast på sommaren kör jag hellre BMW. Sen tycker jag givet BMW:ns egenskaper i övrigt att 520d är en riktig mismatch, stor och bekväm bil med sportiga köregenskaper, seg och bullrig motor. Bör vara 530d el 535i för att bilen ska komma tillrätta. Volvon är ju mer bruksig och då funkar segare motorer. /PH
Senast redigerad av 1 perhall, redigerad totalt 0 gånger.

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]

spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]