Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okej som titeln antyder så har vänster fram börjat låsa sig vid, vid ca: 20 km/H har gjort det två gånger vid panik bromsning från ca 60 km/h och det har den ej gjort det innan. det är en beg driv axel på höger sida med ny ABS ring men bromsarna ta i övrigt som innan men är det något ni misstänker efter som det bara låser sig på vänster sida. MEN ABS LAMPAN LYSER INTE! ?:-/
Senast redigerad av 2 Adamp, redigerad totalt 0 gång.
Hmm jag tror jag har spöken... var och tvättade bilen idag och gjorde det ordentligt och nu så låser sig inte vänster fram längre men det var svart vatten när jag tog hjulhusen så kan mycket broms damm ligga bakom det eller var det bara tillfälligt.
Ja min bror lånade bilen ett par dar och när han lämna tillbaka nyckeln så sa han billen hade glidit när han tvär nitade. jag testade den idag och mycket riktigt låste sig vänster fram.... så jag tog av nav kapslarna och tvär nitade och kände på fälgen men den var inte varm den enda delen som var lite varm var drivaxlens mutter men annars inget annat. har jag ett kärvade ok då dom andra inte låser sig?
Det kan vara bromslangen till det hjulet som är dålig. Gummit kan släppa bitar/flagor inuti slangen som funkar som backventil/strypning. Det höga trycket från bromspedalen går in i oket, men har svårt att pysa tillbaka.
TorxE14 skrev:Det kan vara bromslangen till det hjulet som är dålig. Gummit kan släppa bitar/flagor inuti slangen som funkar som backventil/strypning. Det höga trycket från bromspedalen går in i oket, men har svårt att pysa tillbaka.
Exakt vad jag hade en gång, fick leta länge innan jag hittade vad som felade.

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]