Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hbr
arc skrev:Hej HBR ;-)
Grattis till din nya bil!

KN 57s kitet är redan på bilen, men pga snön så kan jag inte dokumentera några prestanda ännu.
Men jag kan med glatt humör rapportera märkbart piggare motor både på låga samt höga varvtal. Bilen drar märkbart starkare från 1600 rpm och uppåt.
Men lustigast är att bilen går mjukare mellan växlingar, mindre ryck och jämnare effekt är min upplevelse!
Så utan att kunna bevisa en mätbar effektökning så kan jag i alla fall ge Er min upplevelse som är positiv.
/arc
Kul att det verkar fungera bra. Jag har nu beställt ett kit. :D
Användarvisningsbild
av Perc
arc skrev:Är det inte samma D2 motor i dom båda, eller kanske det är bilens utformning i motorrummet som avgör luftboxen storlek&utseende?
Ett luftfilter kan ha vilken form som helst. Den egenskapen utnyttjar man genom att använda det utrymme som blivit över när motor, växellåda, batteri och all nödvändig elektronik hittat sin plats.
Användarvisningsbild
av hbr
hbr skrev:
arc skrev:Hej HBR ;-)
Grattis till din nya bil!

KN 57s kitet är redan på bilen, men pga snön så kan jag inte dokumentera några prestanda ännu.
Men jag kan med glatt humör rapportera märkbart piggare motor både på låga samt höga varvtal. Bilen drar märkbart starkare från 1600 rpm och uppåt.
Men lustigast är att bilen går mjukare mellan växlingar, mindre ryck och jämnare effekt är min upplevelse!
Så utan att kunna bevisa en mätbar effektökning så kan jag i alla fall ge Er min upplevelse som är positiv.
/arc
Kul att det verkar fungera bra. Jag har nu beställt ett kit. :D

Fick mitt kit för en vecka sedan. När jag packade upp paketet och tittade på ett luftfilter och ett litet plastlock som kostat 2600 kr kände jag mig lite dum... men jag uppfattar skillnaden så pass att det nog var värt pengarna ändå.
Jag har nu kört ca 150 mil och delar arc´s uppfattning att bilen är piggare och att segdragning är mkt bättre. Dock har bränsleförbrukning stigit några centiliter med det beror nog mest på föraren, blir lite mer inspirerad körning nu när den känns lite piggare. :D
Blir nog att investera i ett kit till fruns C30 också.
/hbr

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]