Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Skriftlig update! 17/3-13

Tjenare alla!
Nu är all rost lagad på bilfan! :D Slitit på hela helgen med bilen och nu är det klart med all rost! :D
Nu ska bromsarna renoveras,tanken ska tillbaka, draget ska på igen och sen så ska de prova besiktas! :D
Nu får ni allt kommentera lite vad ni tycker för har varit dött nu tycker jag...
Tjenare alla!

Fått lite grejer till bilen så jag ska få handbroms igen och köpt så jag kan renovera okena bak för fram äre inge fel på dom. Köpte även en fjäder till huvlåset för den är av :)
Bild

Inte så konstigt den bulten gick tungt att få ur... ;)
Bild

Förövrigt så har jag fått tag i en näbbhuv med grill som ska på tror det kan bli rätt snyggt faktiskt! :D Å en jalusi som ska på sen när bilen är lackad å allt sånt :) Ska även köpa en usa front nångång i framtiden som ska få ta plats på bäste dieseln :) Va tror ni om det blir det snyggt tillslut? :)
Kommentera lite nu tycker jag :)
Bjursingen skrev: Förövrigt så har jag fått tag i en näbbhuv med grill som ska på tror det kan bli rätt snyggt faktiskt! :D Å en jalusi som ska på sen när bilen är lackad å allt sånt :) Ska även köpa en usa front nångång i framtiden som ska få ta plats på bäste dieseln :) Va tror ni om det blir det snyggt tillslut? :)
Kul projekt! Det där kommer nog bli bra. Vad hade du tänkt lacka den i för färg sedan då?

Här har du en bild till inspiration ang. fronten som jag hittade på nätet:

Bild
SEpaket skrev:
Bjursingen skrev: Förövrigt så har jag fått tag i en näbbhuv med grill som ska på tror det kan bli rätt snyggt faktiskt! :D Å en jalusi som ska på sen när bilen är lackad å allt sånt :) Ska även köpa en usa front nångång i framtiden som ska få ta plats på bäste dieseln :) Va tror ni om det blir det snyggt tillslut? :)
Kul projekt! Det där kommer nog bli bra. Vad hade du tänkt lacka den i för färg sedan då?

Här har du en bild till inspiration ang. fronten som jag hittade på nätet:

Bild
Blir orginal blå för tycker den färgen passar in på en 240 faktiskt :)
Ja precis men dendär fronten är väl mer en front från canada tror jag :)
Bild
Dom lysena ska jag ha :)
Tjenare alla dags för en update hänt mycket sen sist! :D

Börjat slipa på tanken :)
Bild

Lagat hörnet på tanken :)
Bild

Lagat och slipat mera :)
Bild

Målat överdelen :)
Bild

Underdelen :)
Bild

Fin tankarmatur :)
Bild

Målat på dragkroken :)
Bild

Kofångaren på blev fint :)
Bild

Fin batterihylla :)
Bild

Börjat kapa ur och laga :)
Bild

Klutlagad och målad :)
Bild

Andra bakskärmen spacklad och uppmålad :)
Bild

Nya bakljusen jag fått :D Tack valvetrain! :)
Bild

Tvättade av den allt damm :)
Bild

Målat på underredsmassa på hela bakvagnen så det är svart och fint :)
Bild

Ska se över framvagnen med bussningar och sånt sen måla på den också för är roligare att ha de svart än rostigt :)

Vad tycker ni om projektet? Verkar det bra? :)

Nu är det ju inte överdrivet mycke kvar innan man får i hålla i lacksprutan i ena handen och öl'n i andra handen! :D

Kommentarer uppskattas :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]