Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackan_2
Jag har precis köpt en volvo v40 och funderar på att lacka listerna och kjol paketet som är på(Orginal).
Är det någon som vet hur dom sitter fast? hur man skall göra för att ta loss dom?
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
sitter väl med klipps ?!?
Användarvisningsbild
av hova_71
Är det dörr listerna du syftar på så är det beroende på vilken fas du har fas1 eller fas2.
Kommer inte ihåg vilket år dom bytte fas, men på fas1 har du korta positionsljus i stöt/kofångaren och på fas2 är dom lite längre.
Tror dom bytte fas vid-00.
I alla fall på fas1 är dom klistrade och på fas2 nitade.
Trösklarna på kjolpaketet sitter med två bult en fram och en bak, sen får man dra antingen framåt eller bakåt vet inte vilket håll det är.
Hoppas du förstår min beskrivning och lycka till. :D
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
å jag hade fel igen
av s40se
det bästa är att lacka dem på plats tar du bort dem är det risk att lacken släpper eller så blir det skillnad du kommer aldrig att lyckas sätta ditt dem som de var innan :(
Användarvisningsbild
av Znyper
Sitter inte dom som på v70 och dom andra modellerna bara med tejp.. sedan är det väl tre styrpinnar på varja list, iaf på dörrarna. :wink: :wink: Så det är väl bara att lossa, lacka, få dit en ny 3M tejp och smaska dit härligheterna igen?!!

Mvh: Freddan
av VolvoEmil
Znyper skrev:Sitter inte dom som på v70 och dom andra modellerna bara med tejp.. sedan är det väl tre styrpinnar på varja list, iaf på dörrarna. :wink: :wink: Så det är väl bara att lossa, lacka, få dit en ny 3M tejp och smaska dit härligheterna igen?!!

Mvh: Freddan
på fas 1 är dom ditklistrade, på fas 2 lika så, men på fas 2 så sitter det 2 styrpinnar på varje dörr
av krisse
Lacka på plats!
av krozfire
Har också funderat på detta att lacka listerna, någon som har koll på vad kalaset kan kosta hos lackeraren?

Edit: Även förslag på en bra lackerare i Skåne, gärna i Kristianstadstrakten är uppskattat :D

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]