Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Fin bil! I min 850 sitter någon form av träpanel som är eftermonterad, men den har börjat falla bort bit för bit, jag är lagom avundsjuk på dig som lyckats hitta en komplett sats.
SEpaket: Bara att hålla utkik på skroten eller på tradera. Brukar finnas lite varstans. Men det är inte allt för vanligt.

I och med att min bagagelucka är så pass rostig så får den leva mer. Den byts ut mot en exakt likadan baklucka fast med GLT vinge och att det är totalt rostfri. Kostade mig 600k, Men jag tycker att det inte är så pass farligt i och med att den har vinge och är rostfri. Enda nackdelen är att den är i fel färg. Lackeringen lär jag lämna till en kompis.

Bild
Bild
Bild

Nu väntar jag på att få iväg den på lack och sen montera dit den för att slippa den fula rosten.

I skrivande stund så fick jag just ett sms från posten som meddelar att mitt paket från vparts har kommit. Så nu väntar jag på att skolan ska börja så jag får fara och hämta ut paketet. Sen så väntar jag också xenonljusen jag beställde från humanhabit.
600 är inte så farligt för en med vinge som verkar vara relativt monteringsfärdig. När min gamla baklucka blev förstörd av någon (men vingen klarade sig) så åkte jag iväg och köpte en begagnad i rätt färg för 300 och då var den utan vinge och donatorbilen hade stått ute så pass länge att hela luckan var total angripen av det där gröna slemmet, alger eller vad det nu är. Det tog halva dagen att putsa upp den luckan (sedan visade det sig att lacken på nya luckan var perfekt under skiten och rost saknades helt, så visst var det ett fynd ändå). 600 för en lucka är inte så illa.
Eirike93 & Lucif3r: Med reservation för felskrivining, ska stå 600 kr :) Jo precis passar som smäckert men blir lite fel mot bilen övriga färg :roll:
SEpaket: 600kr är inte alls farligt tycker jag i och med att jag fick en rostfri baklucka med GLT vinge. Ska bara lackas i princip :)
Då var det dags igen :) Nu har dimljusen fått nya lampor fejk xenon 3000K (Gula Halogen). Även att bilen har fått sig xenon 6000K (H1R) i halvsljuset. Väntar fortfarande på mitt stötdämpar paket från skruvat. Stötdämparfästena var tydligen beställnings vara :) Vad jag fick veta i torsdags så gick paketet iväg då så den landar väl på ok i veckan nån gång:)

Gult:)
Bild
Bild

Dagen efter monterades xenon 6000K.
Bild
Bild
Endast halvljus:)
Bild
Bild

I mitt tycke med xenon så lyser xenonen 10 tusen gånger bättre behöver nästan inte använda helljus inkl xljus i och med att det inte blir nån skillnad.

Nästa updejt blir nog stötdämparna :) Börjar närma sig sommardäck :) :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15

v70 2.4 140hk 2005,32000mil Allt ovan är ori[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtagb[…]

Ingen write-up på detta? Vore ju trevligt at[…]

Baklucka låser ej