- mån 20 sep 2010, 22:26
#447766
Ok då vet jag.
Jag funderade lite.. det är väl bättre att man köper en 2.4 140 hk och chiptrimmar den än att man köper en 2.4i och inte trimmar den alls?
För med 2.4 140 hk+chiptrim får man det bästa av 2 världar så att säga.. man får den lägre utväxlingen (alltså så att motorn varvar mindre i motorvägsfart t.ex.), man får bättre kraft vid lägre varv (har hört att 2.4 har mer kraft vid lägre varv än 2.4i), och man får styrkan hos 2.4i (eller kanske lite mer, BSR hävdar t.ex. att deras chiptrim get 178 hk)
Jag funderade lite.. det är väl bättre att man köper en 2.4 140 hk och chiptrimmar den än att man köper en 2.4i och inte trimmar den alls?
För med 2.4 140 hk+chiptrim får man det bästa av 2 världar så att säga.. man får den lägre utväxlingen (alltså så att motorn varvar mindre i motorvägsfart t.ex.), man får bättre kraft vid lägre varv (har hört att 2.4 har mer kraft vid lägre varv än 2.4i), och man får styrkan hos 2.4i (eller kanske lite mer, BSR hävdar t.ex. att deras chiptrim get 178 hk)