Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av seven01
Hej

Jag har fått problem att det står "Kontrollera bromsljus" på min -06 v70 och enbart det mittersta bromsljuset som lyser. Har sett att fler haft samma problem och en lösning kan vara att byta bromsljusreläet på plats RMI5. Som jag förstått ska detta vara bak till vänster men när jag tar bort den luckan finns enbart säkringar. Kan reläet sitta nån annan stans eller måste man bort med nåt plaststycke för att komma åt längre in?

Vart är plats RMI5 och hur hittar jag dit??
av seven01
Tack för svaren..
stooges skrev:http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... us#p287952
Så där ser det inte ut i min bil. Ser bara en massa säkringar på samma plats där enligt den tråden reläet ska sitta. Min är ju ifs en 06a så kanske därför det skiljer....
wissel skrev:http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?f=25&t=13427
Kan denna vara till hjälp ?

Ska sitta till höger bak enligt det inlägget. Dock så stämmer inte årsmodellen där heller och jag vet inte om jag är sugen att börja riva runt där bak. Men kanske är tvungen till det då det verkar variera så mycket på var rmi15 finns.

Ingen som vet exakt var jag kan hitta bromsljusreläet på en -06 2.5t v70?
Användarvisningsbild
av wissel
VET inte exakt MEN där du har säkringarna där finns också Reläerna....du får nog demontera sidoklädseln på vänster sida, 1 skruv sedan dra rakt ut. Börja bakifrån o jobba dig framåt så släpper clipsen.... Där skall det sitta Reläer...kollat i Haynes men den gäller endast till 2004.
men kan aldrig få in i mitt huvud att det skiljer sig på dessa årsmodelle......
Användarvisningsbild
av Jackson75
Wissel, ursäkta lite OT, men har fullständigt missat att du bytt upp dig till en XC90 :) Med turbo o allt...
Visst är det gött drag i 2.5T maskinen redan vid 1500 varv?
GRATTIS!
Användarvisningsbild
av wissel
Tack Jacksson, jo nog är det drag under galoscherna numera....:-)
Användarvisningsbild
av Jackson75
Kan man inte fälla ner hela säkringspanelen och hittar relän bakom?
av seven01
Jackson75 skrev:Kan man inte fälla ner hela säkringspanelen och hittar relän bakom?

Gjorde det men på baksidan var det typ bara två kontakter. Ska kolla en gång till och se om man kan öppna själva säkringspanelen.

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]