Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Håller med om att XC70 är rätt bil för den färgen. XC70 är ju den enda Volvon som är "skogsmullelik".
Jag hade hoppats på en snygg mörkgrön metalliclack till MY14, men det verkar sitta hårt inne...
Användarvisningsbild
av philipsguy
Enligt denna film verkar my14 BLIS blinka om en bil ligger i blinda zonen och föraren aktiverar blinkersen, som på VW för övrigt 8)
av mattish
Guligan skrev:Japp, vilket innebär att dagens silver (426) utgår. Även Caper grön (493) försvinner. (saknad av få antar jag...)
Flamenco röd (702) utgår på S80.

Capergrön som jag gillar bäst ;) Men då är det bra, då är det färre som väljer den :P
Användarvisningsbild
av philipsguy
Som jag skriver några inlägg så kommer de enligt Bilia i bilar sent i höst eller vinter. De är inte möjliga att beställa ännu så länge...
av EddyBaggio
philipsguy skrev:Som jag skriver några inlägg så kommer de enligt Bilia i bilar sent i höst eller vinter. De är inte möjliga att beställa ännu så länge...

Kanon, tackar! Man väntar ju med spänning för att se vad Volvo kan åstakomma :)
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag skall byta bil inom kort. Har ännu inte bestämt mig för vilken modell, funderar på V70, XC60 eller XC70. Sen var det ju det här med motor och utrustning då. Hade 2,5FT-motorn funnits kvar hade valet varit lätt.
av perhall
Guligan skrev:Jag skall byta bil inom kort. Har ännu inte bestämt mig för vilken modell, funderar på V70, XC60 eller XC70. Sen var det ju det här med motor och utrustning då. Hade 2,5FT-motorn funnits kvar hade valet varit lätt.
T4F är i absolut mening en bra motor. Men endast när det gäller förbrukning (markant!) och varvvillighet slår den 2,5T/FT - du kommer att sakna den oavsett om du väljer en T4F eller t ex en D4... 2,5FT har härligt sound, brett register, går tyst, bra drag... ja, suck, när jag är ute och går och hör en gammal 850 saknar jag det 5-cyl soundet.../PH
Användarvisningsbild
av Guligan
En motor som blivit intressant igen är D5:an. Med nya Business edition så är prispåslaget jämfört med D4 ca 10 Tkr. Det betraktar iallafall jag som klart prisvärt för 52 extra hk. Så nu får man sätta igång och kalkylera igen, jag som trodde jag bestämt mig för en D4.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 27
Motorvärmare

Syftar du på en motorvärmare ansluten t[…]

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66