NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockejo
Har en volvo c70 -07 med 2,4 170 hk motorn.
Tycker att den knackar något vid kallstart nu när det vart så jäkla kallt. Som i tidigare trådar så finns det ju diskussioner om vad knackande är men låter som en diesel ett antal sekunder, minut...
Har kollat olja så det finns iaf :) Någon som upplevt samma fenomen, denna volvofemma sitter väl i många volvo så kanske fler som upplevt samma sak?
Värt att veta är att bilen bara gått dryga 4000 mil!!
av armstarke
Hejsan!!
Jag har C30 års 2010 med 2,4i 170 hkr och hade samma problem vid kyla att det kom ett knackande ljud.
Det var plaströret/anslutningen till luftfiltret som lät/vibrerade på min bil,prova med motorn igång att undersöka
om du kanske har samma fel..

mvh mattias
av armstarke
Ja har faktiskt inte brytt mej om det o fixat det då ja mest blev glad över
att det inte var motorn som det var fel på.
jag fick inte ihop det riktigt med det knackande ljudet vid kyla då denna motor är volvos mest pålitliga...
Sitter slangklämma på plaströret för insug av luft på min som vibrerar/glapp så det är ju inget stort problem :D

mvh mattias
av armstarke
hej jag funderar på om man skulle ta svart eltejp runt insugsröret som vibrerar eller
har du kommit på någon bättre lösning på problemet??

Med vänlig hälsning mattias
av jockejo
Nä har faktiskt inte heller lagt ner något arbete på detta. Tycker att det har rättat till sig nu när det blivit lite varmare.. Ska kolla på detta i påskhelgen, det vore ju ett alternativ! /Jocke
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Service Subaru XV

Jaha, har nu varit och hämtat Subarun på[…]

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]