Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag råkar ofta ut för att bilen hamnat i vila efter helgen då jag ganska ofta jobbar hemifrån på fredagar.
Rätt störande att inte få igång värmaren från den vanliga appen och behöva använda SMS-appen, plus att man inte får något svar från bilen så man vet att den tagit emot kommandot.

Finns det någon som hört om det är möjligt att mjukvarumässigt ändra på standby-tiden?

Jag tycker det är galet att den ska gå ner i vila så snabbt och kan inte tänka mig att man inte skulle kunna lösa det på ett betydligt smidigare sätt utan att förlora batteritid på det.
Jag skulle i allafall vilja öka tiden innan vila. Det måste ju gå rent mjukvarumässigt, bara Volvo vill.

Är det någon idé att gå på serviceteknikern och berätta vad man vill? Måste vara fler än mig med VOC som tycker det här är störande.

Bild
När jag får det här meddelandet är det ingen idé att fortsätta.. Hur länge jag än väntar får den inte mina nya kommandon om värmar-tid. När det blivit så här är det enda jag kan göra att byta till "Heater Starter"-appen.
Håller med dig om att det är för kort tid, har dock alltid lyckats ställa tiden MEN det tar minst en timme innan den tar inställningen. Ställer jag timern 23 timmar innan och sedan kollar efter 8-10 timmar så brukar timer tiden stämma.

Mvh Aero01
HM.. ok, så det ska egentligen fungera att ställa via vanliga appen? Vad har du för mobil? Går du in i appen, stället tiden och sparar och sen avslutar appen? Den måste inte ligga igång i bakgrunden eller något? Jag har i allafall inte fått det att funka senaste månaden när bilen väl gått i vila. :(
Efter tre dygn går den ner i vila. Har du aldrig varit på semester eller typ borta över en långhelg utan bil?
Du kanske varit det men sen inte använt appen innan du startat bilen igen..?

Ännu mer störande om man skulle åka på utlandssemester 2 veckor.. När man kommer tillbaka då funkar det inte ens med SMS-appen då VOC lägger ner helt efter 14 dagar.
joel80 skrev:Efter tre dygn går den ner i vila. Har du aldrig varit på semester eller typ borta över en långhelg utan bil?
Jo, bortrest har jag varit, men då har dottern haft bilen under tiden. Så tre dagar har den nog aldrig stått oanvänd.
Hm.. För mig som har bilen enbart som tjänstebil i min firma och inte åker en mil privat blir det ibland att den får stå några dagar. (Ingen förmånsskatt tack...)

Skulle jag köra den privat blir det en dålig affär då vi nu bara kör typ 1000mil/år med den andra bilen. Skulle bli en extrakostnad på 14000kr + egenavgifterna i firman, + minskad vinst = minskad sjukpenning/pension/föräldrapenning. Det är inte riktigt värt det för 1000 mil... och många av de milen körs ändå när jag är borta på jobb och vi skulle ändå behöva två bilar.

Men det var lite OT... :)

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]

spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]