Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av SEpaket
...
Senast redigerad av 2 SEpaket, redigerad totalt 0 gång.
av SEpaket
Nja... Jag byter mellan denna och en 850, min 850 känns ju såklart lyxigare... Men visst, den skämdes nog inte för sig som ny.

Va? Har det suttit telefon i bilen?! Den har nog någon rivit bort då, jag hittar inga spår av den, i alla fall. Det förklarar också detta med radion, det är nämligen urkass mottagning eftersom någon fått för sig att montera väck antennen på bakskärmen. Antagligen har samma någon trott att den antennen skulle fungera istället.
När NMT nätet fanns var det vanligt med fast monterad telefon i bilen med antenn på taket. Att den är bortriven är nog inte så konstigt då NMT nätet är borta (används för datatrafik idag) och den stora luren som brukade sitta mitt på instrumentbrädan var troligen rätt så störande när den inte längre hade någon funktion.
av SEpaket
Jo, det känner jag ju till att det fanns, såg väl ut såhär ungefär vill jag minnas:
Bild

Tänkte bara att eftersom bilen ägdes av en landsortsboende dam i många år borde den suttit kvar. Men kanske tog bilfirman bort den vid försäljning.

Kul, då hade bilen alltså telefon också. Känns som att den gått som tjänstebil åt bilfirmans ägare eller något så välutrustad som den var.
av SEpaket
Hoppsan, insåg att jag glömt att nämna den allra roligaste detaljen på bilen. Den är levererad med original farthållare! Det var inte vanligt 1992. Och det är uppskattat när man kör motorväg, kan jag säga.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Min 92a hade orginal farthållare också :) Den hade också den där tjusiga antennen mitt på taket, som är extra snyggt på en kombi :P :lol:

Det stämmer att telefonerna såg ut ungefär som på den bilden, vissa variationer utseendemässigt förekom ju. Var ju standard i taxibilarna på den tiden bl.a.

Ska den förbli orginal i det skicket, eller ska du fixa upp den lite?
av SEpaket
Lucif3r skrev:Min 92a hade orginal farthållare också :) Den hade också den där tjusiga antennen mitt på taket, som är extra snyggt på en kombi :P :lol:

Det stämmer att telefonerna såg ut ungefär som på den bilden, vissa variationer utseendemässigt förekom ju. Var ju standard i taxibilarna på den tiden bl.a.

Ska den förbli orginal i det skicket, eller ska du fixa upp den lite?
Ja, snygg är inte antennen, men den får sitta kvar. Alltid gör den väl någon nytta...

Om du med "fixa upp" menar någon form av så kallad "styling" så är svaret nej. Men jag skall försöka ordna till bilen så gott som det går i former av att göra den mer funktionsduglig, till exempel skall en ny radioantenn dit.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Min -23 har inget ljud när man kör fram&[…]

En annan sitter fortfarande på 3.3.16 :)

Tror jag får ca 0.8 ur min GLT annars vid la[…]

Bromsbelägg

Skulle också köpa ate, erkänt bra.