Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena! Äger sedan 9 månader en v70 2.5 FT -10, trivs kanonbra med bilen efter 1000 körda mil. Några småsaker irriterar dock. Metallisterna på dörrsidorna ser för taskiga ut eftersom bälteslåset slår i när man tar av sig bältet, det är alldeles för mjukt material i listen. Var på Bilia härom veckan och konstaterade att det verkar vara ett vanligt problem. Någon annan som irriterat sig över detta? Något att göra åt? Knappast meningsfullt att byta listerna om det inte finns hållbarare material. Har även ett annat irritationsmoment, det kommer ibland ett slags dunsljud från vänster framhjul när man kör ner i djupare gropar. Normalt uppstår inget missljud, det är när man kör ner i djupare potthål och tjälskador. Har kollat alla leder i upphängningen, allt verkar vara ok. Kan det vara stötdämparen som låter?
Hur gör ni när ni tar av bältet, ?:-/ jag har inte en prick på min list. Jag tar av bältet på samma sätt jag tar på det.Blundar ni och håller in armarna och trycker på knappen och låter metallbälteslåset fara runt som pisksnärt och masakrera inredningen. En kollega gör alltid så och hans list är kaputt.

Angående dunkande, läs detta.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... C3%A4mpare
Ardic 612D

Antar du menar 912,har bytt lager på 2st. H[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider[…]

Volvo car UX

Chattade precis med Volvo support, och planen &aum[…]

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]